امام جمعه بوشهر:

ثمره شهادت اباعبدالله الحسین نجات و کمال بشریت است

«صفایی بوشهری» گفت: قیام امام حسین (ع) نشانی برای شناخت دین و انسانیت بود. در واقع ثمره شهادت اباعبدالله الحسین نجات و کمال بشریت است.
کد خبر: ۴۸۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 26September 2021

ثمره شهادت اباعبدالله الحسین نجات و کمال بشریت استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اربعین نقش مهم و تأثیرگذاری در تمدن نوین اسلامی دارد. اربعین حسینی در منظومه معرفتی، هدایتی و مدیریتی جهان جایگاه خاصی دارد. قیام امام حسین (ع) نشانی برای شناخت دین و انسانیت بود. در واقع ثمره شهادت اباعبدالله الحسین نجات و کمال بشریت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این چهلم هر سال تجلی یافته است، تصریح کرد: جهان آینده به نام امام حسین (ع) گره خورده است و فرزند ایشان حضرت مهدی (عج) نجات‌دهنده و کمال‌بخش عالم خواهد بود. عمل صالح و حق‌مداری و استقامت در این راه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تقدیر از تلاش‌های گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: از مهمترین ابعاد شخصیتی یک انسان اخلاق سیاسی است. اخلاق سیاسی یعنی تکریم دیگران بدون تخریب، پاسدارش حریم دیگران بدون تنقیص و برخوردهای شایسته با همه عزیزانی که در عرصه خدمت‌گذاری هستند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر ولایت‌مدار و دارای اخلاق سیاسی و اخلاق اجتماعی است و یک فضای پر از همدلی و همکاری است. باید سعی شود جهادی عمل کنیم تا این استان آلبوم توسعه و پیشرفت در افق رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد. بوشهر تنها استانی است که دارای همه اسناد بالادستی و مورد تائید است. سند اقتصاد دانش‌بنیان ۵۰ ساله و سند توسعه فرهنگی و فرهنگ عمومی مصوب شده است.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های استان تاکید کرد: منطقه ویژه علم و فناری ایران، پایتخت انرژی ایران، پیشانی تجارت بین‌الملل و برخورداری از جغرافیای آمایشی توسعه همه‌جانبه از دیگر ظرفیت‌های استان است. اگر توجه ویژه‌ای به استان بوشهر شود این استان جهشی بزرگ خواهد داشت. همه در کنار هم هستیم و به عنوان یک مجموعه در خدمت مردم خواهیم بود که آثار و برکات فراوانی خواهد داشت. مردم استان بوشهر همه رئیس‌علی دلواری و علامه بلادی هستند و در مسیر مقاومت و ایستادگی دارای تاریخی پرشکوه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار