افتتاح حرم شهدای گمنام جعفرآباد مغان

همزمان با هفته دفاع مقدس حرم دو شهید گمنام دفاع مقدس جعفر آباد مغان با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷ - 26September 2021

افتتاح حرم شهدای گمنام جعفرآباد مغانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، بمناسبت هفته دفاع مقدس مراسم افتتاح حرم شهدای گمنام جعفرآباد مغان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل، جمعی از مسئولان شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم شهید‌پرور و ولایت‌مدار  برگزار شد.

در این مراسم، سرهنگ پاسدار «یوسف اختری» فرمانده سپاه ناحیه بیله سوارمغان، زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اولویت اصلی فرهنگی ایران امروز دانست و اظهار داشت: مراسم یادکرد شهدا مراسم تجدید میثاق با شهیدان است و در دنیا و در آخرت به شهیدان نیازمندیم.

وی افزود: شهدا در آخرت سبب شفاعت ما و در دنیا سبب اندیشه متعالی و برتری ما می شوند و آن ها برای ما مناسب ترین الگو و مخلص ترین افراد جامعه هستند که همچون چراغی سبب روشنگری و هدایت ما می شوند.

در ادامه مراسم، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه این استان میزبان ۷۴ شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: پیکر این شهیدان گمنام در ۳۳ نقطه نورانی استان خاک سپاری شده اند و بیش از 65 درصد از آنها دارای حرم هستند.

این مسئول با بیان اینکه حرم های شهدای گمنام امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی در سراسر کشور نقش آفرینی می‌کنند، متذکر شد: یادمان های شهدا، ظرفیتی بزرگ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند که می توانند به عنوان قرارگاه های فرهنگی بزرگی در این زمینه، در اقصی نقاط کشور به حساب بیایند.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای بخش جعفرآباد تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار