رئیس شورای اسلامی شهر یزد:

«دفاع مقدس» تفکری است که در یک نقطه تاریخی باقی نمی‌ماند

«دشتی» گفت: دفاع مقدس یک جریان است و حوادثی همچون دفاع مقدس یک تفکر است که در یک نقطه تاریخی باقی نمی‌ماند و آثارش در همه زمان‌ها قابل مشاهده است.
کد خبر: ۴۸۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ - 26September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «غلامحسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد، در برنامه «قصه عشق» شبکه استانی یزد که به صورت زنده از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد پخش شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک جریان و حوادثی همچون دفاع مقدس یک تفکر است که در یک نقطه تاریخی باقی نمی‌ماند و آثارش در همه زمان‌ها قابل مشاهده است.

وی افزود: روز‌های بسیار پرمعنا و عبرت‌آموز در این ایام رقم خورد و حصر آبان هم اتفاق افتاد که تفکر غرب‌گرای لیبرالیسم از مدیریت جنگ کنار می‌رود و مولفه مردمی و انقلابی وارد دفاع می‌شود و یک الگویی را به‌وجود می‌آورد که دفع تجاوز می‌کند و این دفع تجاوز، با صدام متوقف نمی‌شود؛ بلکه لبنان آزاد می‌شود، حاج‌قاسم را به سوریه می‌برد و آن‌جا را آزاد می‌کند و در یمن نیز امروز با همین الگو به مقابله با استکبار می‌پردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، به جریان خدمت در شهر اشاره و عنوان کرد: خدمت به مردم در شهرداری به‌طور ویژه دنبال می‌شود و شهردار محترم طرحی را ارائه داد که گروه‌های جهادی در محلات راه‌اندازی شود. جوهره دفاع مقدس با عنصر ایمانی و مردمی، خدمتگزاری و ایثار است و همین اصل مدل‌سازی می‌شود و به محلات خواهد رفت.

دشتی ادامه داد: جوان‌هایی که علاقه دارند مثل حاج قاسم دلاوری و خدمت داشته باشند، شروعش از همین جاست که یک روز در دفاع مقدس و امروز خدمت به مردم، بازسازی و نوسازی کشور؛ لذا گروه‌هایی برای این طرح در محلات شکل می‌گیرند تا مشکلات را شناسایی و رفع کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد به خدمات متنوع شهرداری این شهر اشاره و تصریح کرد: در نقاطی که می‌شود با کار‌های جهادی خدماتی را به مردم ارائه کرد، گروه‌های جهادی به میدان می‌آیند و باید گفت ما بیش از ۲۰۰ خدمت در شهرداری داریم که می‌توان با شناسایی نوع کار، برنامه‌ریزی و با نظارت دقیق و مهندسی درست، البته با یک کار جهادی، خدمات را به بهترین شکل ارائه کرد.

وی اظهار داشت: ما شهید حججی را از همین اردو‌های جهادی داریم که برای مردم خدمت کرد و سرانجامش نام‌آور شدن در جهان می‌شود. یزد که همیشه در این‌گونه برنامه‌ها الگو بوده است و گروه‌های جهادی آن به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شدند، در این طرح در مرکز استان، برنامه‌ریزی و مدل‌سازی می‌شود تا ارائه خدمت به نقاط کمتر برخوردار آغاز شود.

وی ادامه داد: هدف مهم‌تر ما روحیه جهادی، ایثارگری، مردم‌دوستی و خدمت کردن است که همه این‌ها در فرهنگ جبهه وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار