رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس خبر داد:

سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیرغلامان می‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس گفت: سیزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در روزهای 14 تا 16 مهرماه سال جاری در سومین حرم اهل بیت(ع)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 10June 2015

سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیرغلامان می‌شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، مظفر مختاری در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری خوب نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهرداری، شورای اسلامی شهر شیراز و استان فارس و بهویژه هیئتهای مذهبی فارس اظهار داشت: 200 میلیون تومان از سوی شورای اسلامی شهر شیراز جهت برگزاری این اجلاسیه تخصیص داده شده و شورای اسلامی شهر شیراز همچنین تبلیغات شهری و حمل و نقل اجلاسیه پیرغلامان را عهده دار شده است.

وی همچنین اعلام کرد: زندگینامه پیرغلامان سیدالشهدا(ع) تحت عنوان 60 شب، 60 شب مروارید از ابتدا تا آخر محرم جمعآوری و چاپ میشود ضمن اینکه به همت کانون مداحان نیز سبکهای نوحهخوانی پیرغلامان بهصورت لوح فشرده توزیع خواهد شد.

رئیس شورای هیئتهای مذهبی فارس با تاکید بر این که اولویت ما جهت معرفی پیرغلامان سیدالشهدا(ع) با پدران شهداست افزود: تاکنون 170 پیرغلام استان فارس و تعداد زیادی از سبکهای سینهزنی و عزاداری شناسایی شدهاند.

مختاری خاطرنشان کرد: قریب 80 هیئت مذهبی شیراز جهت همکاری در برگزاری این اجلاسیه اعلام آمادگی کردهاند تا از صفر تا صد کار را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در این اجلاسیه تلاش داریم تا سبک سینهزنیهای سنتی استان خود به خصوص سبک سینهزنی قطاری شیراز را بهصورت ملی ثبت کنیم.

رئیس شورای هیئتهای مذهبی فارس با تاکید بر این که تلاش میکنیم تا دبیرخانه دائمی این اجلاسیه را در شیراز قرار دهیم، به تشریح سایر فعالیتهای هیئات مذهبی پرداخت و گفت: بنا داریم تا یادمان شهدا را در اواخر سال جاری یا سال آینده برگزار کنیم زیر تمام شهدا با ندای «یا زهرا»، «یا سیدالشهدا» شهید شدهاند.

مختاری با اشاره به این که این اجلاسیه با حضور میهمانان خارجی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون میهمانان از 35 کشور مختلف دنیا چون آمریکا، عراق، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، لبنان، سوریه، آفریقای جنوبی، مالزی، اتریش و غیره جهت حضور در این اجلاسیه اعلام آمادگی کردهاند.

وی اعلام کرد: تفاهمنامهای با مدیرکل ارشاد داشتیم تا دبیرخانه هنرهای دفاع مقدس و هنرهای آئینی را در شیراز راهاندازی کنیم تا بتوانیم سبکهای عزاداری و برنامههای آئینی خود را فعالتر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها