مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

راویان ایثار، پرچمدار عزت مملکت هستند

محمود زرین جویی گفت: راویان ایثار، پرچمدار عزت و افتخار مملکت هستند.
کد خبر: ۴۸۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ - 26September 2021

راویان ایثار، پرچمدار عزت مملکت هستند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، مراسم تجلیل از راویان پیام آور ایثار استان لرستان امروز در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با حضور جمعی از راویان ایثار برگزار شد.

محمود زرین جویی، مدیرکل بنیاد شهید لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  اظهار داشت: ما به شهدا، جانبازان و آزادگانمان افتخار می‌کنیم که از بین آنها راویان ایثاری داریم که پرچمدار عزت و افتخار مملکت هستند.

وی افزود: وظیفه سنگین و خطیر راویان ایثار همانند راویان دشت کربلا و در رأس آنها حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) است که با وجود دیدن تمام مصیبت‌ها در دشت کربلا ولی آن همه زیبایی و رشادت را به خوبی بیان کردند.

زرین جویی گفت: اگر حضرت زینب نبود کربلا در کربلا می‌ماند؛ ولی ایشان حقایق را بیان کردند و تمام آن حقایق نسل به نسل و سینه به سینه آمد تا به دست ما رسید. اکنون نیز هر سال شاهد هستیم که از سال قبل این حماسه در رگ و خون مردم این مملکت می جوشد.

وی با اشاره به وظیفه حساس روایتگری گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند درد و مشقت یک همسر شهید، یک جانباز و یا یک آزاده و خانواده‌های آن‌ها را بیان کند مگر افرادی از خود این عزیزان که با گوشت و پوست خود این دردها را تحمل کرده و درک کرده‌اند و می‌توانند به خوبی آنها را به دیگران انتقال دهند. به همین خاطر است که راویان ایثار اکثراً از بین خود ایثارگران انتخاب می‌شوند.

در پایان این مراسم از تعدادی از راویان ایثار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار