سردار سلامی در همایش امنیت پایدار:

ایجاد امنیت پایدار نیازمند قدرت‌سازی بیرونی است/ آمریکا بدترین دشمن ما است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: برای ایجاد امنیت پایدار باید همه راه‌های غلبه دشمن را ببندیم، و با قدرت‌سازی بیرونی، امنیت ملی را تا جایی که امکان دارد توسعه دهیم.
کد خبر: ۴۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ - 10June 2015

ایجاد امنیت پایدار نیازمند قدرت‌سازی بیرونی است/ آمریکا بدترین دشمن ما است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در دومین همایش سراسری امنیت پایدار که با عنوان "مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران؛ الزامات، ابعاد و مؤلفهها" در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس پیشفرض اسلام و قرآن که میگوید دشمن را ولی خود ندانید؛ صحنه مذاکرات 1+5 تفسیر همین آیات از قرآن است؛ زیرا این کشورها از ما میخواهند ذهن خود را کنار بگذاریم، و هر آنچه آنها میگویند عمل کنیم؛ هر دری را که میگویند باز کنیم و هرکجا را میخواهند تعطیل کنیم؛ اینها ادامه دارد تا زمانی که دست از دین خود برداریم.

وی افزود: امنیت پایدار هنگامی حاصل میشود که هرچه میتوانیم نیروی معنابخش درونی انسان را تقویت کنیم؛ زیرا امروز به دنبال دستکاری ذهنها هستند، تا با این شیوه ناامنی را ترویج کنند.

سلامی ادامه داد: وقتی انسان به لباس ظلم ملبس شود ناامنی میآورد، که داعش نمونهای از این ناامنی است؛ این افراد در ظاهر به دنبال پیادهسازی احکام شریعت هستند، نماز میخوانند و در پرچمشان شعار "لااله الا الله" وجو دارد، اما چون جاهل هستند، یعنی مغزشان در اختیار دیگران است، وحشیانهترین و بدترین اعمال تاریخ بشریت را مرتکب میشوند؛ این در حالی است که تمام اقدامات خود را با اسم اسلام انجام میدهند.

* ایجاد امنیت پایدار نیازمند قدرتسازی بیرونی است

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما باید استحکام درونی ذهنها و قلبها را هدفگذاری کنیم تا به امنیت پایدار برسیم.

وی گفت: ما برای ایجاد امنیت پایدار باید همه راههای غلبه دشمن را ببندیم، و با قدرتسازی بیرونی، امنیت ملی را تا جایی که امکان دارد توسعه دهیم؛ به عبارت دیگر توسعه دفاعی، جلوگیری از نفوذ تفکر دشمن، و مردمی کردن امنیت که مؤلفهای است که میتوان به وسیله آنها امنیت پایدار ایجاد کرد.

سردار سلامی تصریح کرد: اگر در زیستفناوریها علم توسعه مییابد، بیوتروریسم هم گسترش مییابد؛ و با این علم، قدرتهای بزرگ انواع میکروبهای کشنده را شیوع میدهند؛ و به این شکل امنیت ملی، سلامت اجتماعی و آرامش ملتها و جهان را برهم میزنند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: وقتی فناوری و دانش شیمی پیشرفت میکند در مقابل ابزار انفجار و تخریب، توسعه مییابد؛ و هنگامی  که فناوری اطلاعات گسترش مییابد امکان ارتباط کامل در زمان حقیقی میسّر میشود؛ اما در مقابل با انتقال دین، اندیشهها، نمادها، تصاویر، فیلمها و نوشتههای مبتذل باعث فروپاشی نظام اخلاقی و اجتماعی جوامع میشود.

وی ادامه داد: در این شرایط ارزشهای ملی و یا جهانی که با فطرت متعالی انسان همراه شده در معرض فروپاشی قرار میگیرند، و در نتیجه جهان به سمت ناامنی بیشتر سوق مییابد؛ در این حالت جرم، جنایت، فساد و فحشا، نماد و نشانههای اصلی زندگی بشر میشوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به چگونگی فروپاشی تمدنهای روم باستان تاکنون بیان داشت: افول مدنیت سیاسی سقوط ارزشهای اخلاقی و توحش سیاسی، سه دلیل عمده فروپاشی تمدنهای باستانی و قدرتهای امروزی همانند شوروی سابق هستند؛ که البته در این میان آمریکا به دلیل سقوط ارزشها و اخلاق در این کشور توسعه منحنی زوال آمریکا در حال گسترش است.

سردار سلامی اضافه کرد: وقتی در دانش هستهای رشد میکنند نتیجه آن پیدایش بمب اتمی است؛ در صورتی که به جای استفاده از توسعه علمی برای سلامت بشر، از آن بهعنوان وسیلهای جهت انهدام جمعی انسانها استفاده میکنند.

وی تأکید کرد: جهان با پیشرفت علمی و صنعتی، ایمن نمیشود؛ زیرا نظام فکری، باورها و اعتقادات و ارزشهایی که جهت تعالی انسانها توصیه شده مولّد ایمنی هستند.

* امریکا بدترین دشمن ما است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آمریکاییها حرفهای شیک و زیبا زیاد میزنند، اما خدواند بر قلب آنها آگاه است؛ و میداند که اعتقاد و باور درونی آنها بنایی برای امنیت و دموکراسی ندارد؛ بلکه با این وسیله دیگران را فریب میدهند؛ پس آمریکاییها بدترین دشمنان ما هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه وقتی آمریکاییها نمیتوانند به نوعی ولایت خود را اعمال کنند تلاششان بر افساد زمین است، عنوان کرد: وقتی انسان از دین و عرفت دینی دور میشود هلاکت انسانها رقم میخورد؛ پس اینها با رهبرانی که میخواهند با استفاده از منطق وحی، انسان را مدیریت کنند همواره در تضاد هستند.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه در دکترین دفاعی ما یعنی اسلام و شریعت، سلاح هستهای جایی ندارد، بیان کرد: دشمنان اگرچه این سلاح را در اختیار دارند بر اساس معادلات ظاهری توازن قدرت ایجاب میکند برای بازدارندگی، ما هم از آن استفاده کنیم؛ اما رهبری که با تفکری وحیانی جامعه را اداره میکند، میگوید "بر اساس تبعیت از احکام اسلام، استفاده از سلاح هستهای هیچ جایگاهی در تفکر راهبردی ما ندارد"؛ این همان تفکری است که جهان را امن میکند.

وی به تذکر رهبر معظم انقلاب در مورد دقت موشکهای کشورمان اشاره و تصریح کرد: این تذکر پیش از اینکه فنی باشد، سیاسی و اعتقادی است؛ در حالی که برای دشمنان ما کشتار انسانها مهم نیست و نیازی به دقت ندارند.

* تفاوت مکتب امنیتی ایران با سایر کشورها

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: مکتب امنیتی نظام اسلامی از عبارتی الهی الهام میگیرد، که اگر دشمن، درندهخویی به خرج داد، شما از عدالت خارج نشوید؛ هرچند مقابله به مثل جایز است، ولی برای آن چارچوبی وجود دارد.

سردار سلامی افزود: این تفاوت مکتب امنیتی ایران با سایر مکاتب امنیتی جهان است؛ لذا ملاحظه میکنیم که دشمنان تلاش میکنند که با همه ابزارهای ممکن بر دلها، ذهنها و قلبها اثر بگذارند.

وی تصریح کرد: بزرگترین خطر امنیتی برای ما امکان نفوذ اندیشهها، تفکرات، معیارها و نگرشها و الگوهای دشمن به درون فضای ذهن، قلب و باور ما است؛ پس این خطرناکترین پدیده برای ما و جهانیان است.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: دشمنان به دنبال بیهویتسازی دینی و ملی ما هستند، زیرا انسانهای سرگردان، مدیریتپذیر نیستند.

سردار سلامی گفت: دشمن قصد دارد بین ذهن و باور جامعه جدایی بیاندازد، تا انسانها را بی هویت کرده و پس از آن فرمان مغزشان را در اختیار بگیرد؛ زیرا انسان چیزی جز تفکر نیست؛ پس وقتی نتواند تفکری داشته باشد، بر اساس آنچه به او القا میشود عمل میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها