یادواره آبروی محله شهید «حامد اصفهانی» در ملایر برگزار شد

یادواره آبروی محله به یاد شهید «حامد اصفهانی» در هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور خانواده شهید، مسئولان و مردم شهرستان ملایر برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ - 26September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، یادواره آبروی محله به یاد شهید «حامد اصفهانی» در هفته گرامیداشت دفاع مقدس با حضور خانواده شهید، مسئولان و مردم شهرستان ملایر برگزار شد.

شهدای ما تحول ایجاد کردند

 حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: ما باید برای همه کسانی که برای آزادی، استقلال و تمامیت ارضی و حریت این کشور ایثار و ازخودگذشتگی کردند احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه شهدای ما تحول ایجاد کردند، گفت: اباعبدالله (ع) در کنار شهدای ما حاضر شد و این یکی از شاخصه‌های آنان است بنابراین شهدا حرمت دارند.

آزادیخواه با قدردانی از دست اندکاران برگزاری یادواره آبروی محله افزود: مادران و پدران شهدا حق به سزایی بر گردن ما دارند و نمی‌توان این حق را جبران کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک معنویتی در مجالس شهدا است، گفت: فرق شهدای ما با شهدای کربلا این است که شهدای کربلا اباعبدالله (ع) را دیدند و رفتند اما شهدای ما ندیده عاشقانه در راه ابا عبدالله (ع) حرکت کردند.

وی ادامه داد: خاطراتی که از شهدا گفته می‌شود حقایقی هستند و کسانی اینها را درک می‌کنند که به این حقیقت رسیده باشند و پای علم امام حسین (ع) بزرگ شده باشند .

این مقام مسئول با بیان اینکه شهدای ما تحول ایجاد کردند، افزود: کربلای‌ها همه به حضور امام حسین (ع) رسیدند ولی شهدای ما اباعبدالله (ع) در کنارشان حاضر شد و این یکی از شاخصه‌های آنان است بنابراین شهدا حرمت دارند.

وی گفت: حاج قاسم، مالک اشتر دوم امیرالمومنین است؛ هرکدام از قبر مطهر شهدا یک زیارتگاه است، آنان از زندگانی و تمام آینده خود گذشتند و آینده دین را روشن کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هدف اباعبدالله (ع) تبلیغ ولایت بود، هر وقت که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) سخنرانی کردند از ولایت گفتند؛ جنگ در کربلا برای قدرت، سلطه، مقام و مسئولیت نبود جنگ ولایت مطلقه علی ابن ابیطالب (ع) بود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) اولین شهید حامی ولایت بودند، گفت: شهادت آنجا مقدس می‌شود که شما مدافع دین باشید، ولایت خدا ولایت مطلق است و ولایت پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) در راستای ولایت خدا است.

آزادیخواه ادامه داد: ولایت خدا یعنی انسانیت، شهدا از انسانیت دفاع کردند، سینه خود را سپر کردند و در مقابل باطل و آتش اهریمن ایستادند و از ناموس اسلام دفاع کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار