رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

پیگیری جدی مسائل مختلف ایثارگران در دولت سیزدهم

«قاضی‌زاده‌ هاشمی» گفت: در این دولت مسائل مختلف ایثارگران را به جدیت دنبال خواهیم کرد و تاکید کرده‌ایم تا در این دوره شاهد اتمام بحث ایثارگران فاقد مسکن باشیم.
کد خبر: ۴۸۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ - 27September 2021

پیگیری جدی مسائل مختلف ایثارگران در دولت سیزدهمبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران که در اولین سفر استانی خود وارد استان خوزستان شد، در حاشیه برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه، در خصوص مسائل ایثارگران خوزستان در سه محور بحث و گفت‌وگو شد و موضوعاتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امروز مسائل مربوط به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، یادمان‌ها، رسیدگی به گلزارهای شهدا و سر و سامان دادن به اوضاع این بخش‌ها، مورد بررسی قرار گرفت.

قاضی‌زاده‌ هاشمی با یادآوری این موضوع که اقدامات خوبی در این زمینه‌ها انجام شده؛ اما عقب‌ماندگی‌های تاریخی فراوانی در این خصوص وجود دارد، تصریح کرد: در این دولت مساله را به جدیت دنبال خواهیم کرد و تاکید کرده‌ایم تا در این دوره شاهد اتمام بحث ایثارگران فاقد مسکن باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جمع زیادی از ایثارگران خوزستان که یادگاران اصلی دوران دفاع مقدس‌ هستند، فاقد مسکن بوده و این مساله‌ای بسیار مهم است.

وی با اشاره به این‌که اشتغال یکی دیگر از مسائل مهم مربوط به ایثارگران است، بیان داشت: شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و پیمانکاران وابسته، طبق قانون وظیفه دارند بخشی از اشتغال خود را به ایثارگران اختصاص دهند و در این زمینه انتظار داریم موضوع در استانداری خوزستان دنبال شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این‌که لازم است تا روش‌های مختلف اشتغال جمعی و خوداشتغالی نیز در این زمینه دنبال شود، افزود: با چنین اقداماتی می‌توان در مدت زمان کوتاهی جمع زیادی از ایثارگران را مشغول به کار کنیم.

معاون رییس جمهور متذکر شد: با توجه به وجود زیرساخت‌های قابل قبول در بحث اشتغال در خوزستان، انتظار داریم مساله بیکاری جامعه ایثارگری این استان سریع‌تر از کشور حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار