مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

دفاع مقدس تلفات جانی کمتری نسبت به جنگ‌های مشابه داشت

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: دفاع مقدس ما در مقابل آن جنگ‌های خونین و طولانی مدت قرار دارد و در قیاس با آن‌ها، ما طی هشت سال‌ بهترین نتیجه را گرفتیم و تلفات جانی کمتری نسبت به جنگ‌های مشابه داشتیم.
کد خبر: ۴۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ - 27September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان این‌که در طول تاریخ شاهد ۲ نوع مدیریت انسانی و مدیریت غیرانسانی در جنگ‌ها بوده‌ایم، اظهار داشت: در مدیریت غیرانسانی بیشتر جهان‌گشایی و استثمار مردم جهان مدنظر بود که جز نابودی، دستاوردی نداشته است و مثال بارز این نوع مدیریت، جنگ‌های جهانی اول و دوم است که مطابق آمار خود غربی‌ها، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تلفات داشته و نتیجه آن جز ویرانی چیزی نبوده است.

هدف جنگ تحمیلی فقط اختلاف مرزی اروندرود نبود + تصاویر

وی افزود: دفاع مقدس ما در مقابل آن جنگ‌های خونین و طولانی مدت قرار دارد و در قیاس با آن‌ها، ما طی هشت سال‌ بهترین نتیجه را گرفتیم و تلفات جانی کمتری نسبت به جنگ‌های مشابه داشتیم.

سردار عباسقلی‌زاده ادامه داد: جنگ ما یک شاخص مشخص دیگر دارد، اینکه در جنگ‌های جهانی اول و دوم ابرقدرت شرق و غرب در حال جنگ بودند، در حالی‌که در دفاع مقدس کشورهای زیادی علیه ایران متحد شدند؛ ایرانی که تازه مستقل شده‌ و نیروی رزمی چندانی نداشت و مردم نیز دچار مشکلات عدیده‌ای بودند و از طرفی نیز مملکت درگیر گروه‌های معاند داخلی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: براساس چنین وضعیتی، آمریکا فکر می‌کرد بهترین فرصت برای نابودی انقلاب اسلامی است و با این ایده و تحریک صدام، علیه انقلاب اسلامی ایران اقدام نظامی کرد.

هدف جنگ تحمیلی فقط اختلاف مرزی اروندرود نبود + تصاویر

سردار عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه هدف این جنگ فقط اختلاف مرزی اروندرود نبود و دشمن نابودی ایران و تجزیه کشور را مدنظر داشت، گفت: با توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) و ولایتمداری، به‌رغم طولانی بودن جنگ، به خواست خداوند، ما کمترین تلفات ممکن را داشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار