یکی از شاگردان علامه «حسن‌زاده آملی»:

شناسنامه معرفتی علامه «حسن‌زاده» اربعینیات است

«عباسی خراسانی» با بیان اینکه شناسنامه معرفتی علامه حسن‌زاده اربعینیات است، گفت: پیام سیر و سلوکی ایشان این بود که اربعین باید توحید و صلوات داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 27September 2021

شناسنامه معرفتی علامه «حسن‌زاده» اربعینیات بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «هادی عباسی خراسانی» استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع پیکر حضرت آیت الله حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه رحلت این عالم ربانی آملی مصادف با روز اربعین است، اظهار داشت: شما مازندرانی هستید، غروب و طلوع خورشید را در دریا دیده‌اید و بار‌ها می‌بینید؛ علامه «حسن‌زاده آملی» خورشید مازندران بود و در مازندران طلوع و غروب کرد.

وی با بیان اینکه غروب غمگین خورشید جهان از قله جهان، آن هم در دریای مازندران و در بیمارستان امام رضا (ع) اتفاق افتاد، تصریح کرد: این عالم اولین مکاشفه خود را در جوانی از امام رضا (ع) گرفت و بار‌ها از ولایتمداری مردم هزار سنگر آمل یاد کرد.

شاگرد علامه حسن‌زاده ادامه داد: شناسنامه معرفتی علامه حسن‌زاده اربعینیات است و پیام سیر و سلوکی ایشان این بود که اربعین باید توحید و صلوات داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیام دوم «حسن‌زاده آملی» ولایتمداری است، گفت: انسان سه اُنس دارد؛ انس باخدا که انسان را عارف می‌کند، انس با خود که معرفت نفس می‌آورد، انس با دیگران که آدم را متخلف می‌کند و این سه انس یادگار علامه را بدرقه این عالم بزرگوار می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه از مسئولین مازندران خواست تا در محل خاکسپاری علامه در روستای «ایرا» حرم بسازند که خدمتی به مردم مازندران و ایران و جهان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار