سردار احمد وحیدی:

مردم بوسنی با کمک جمهوری اسلامی در موضع برتر قرار گرفتند/ صحنه یمن با بوسنی دیروز تفاوتی ندارد

فرمانده سابق نیروی قدس سپاه گفت: در اوج سرگردانی مردم بوسنی که آن‌ها هیچ‌کس را نداشتند، سربازان امام خمینی (ره) در آن صحنه حاضر شدند؛ وگرنه دلیلی نداشت بوسنیایی‌ها در آن شرایط در موضع برتر قرار بگیرند.
کد خبر: ۴۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ - 10June 2015

مردم بوسنی با کمک جمهوری اسلامی در موضع برتر قرار گرفتند/ صحنه یمن با بوسنی دیروز تفاوتی ندارد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در آیین رونمایی از کتاب "ر" زندگینامه شهید رسول حیدری که در بوسنی به شهادت رسیده است، اظهار داشت: زندگی شهید حیدریها برای ما گفتنیهای بسیاری دارد. باید از این شهدا درس بگیریم و آن را در همه لحظات زندگی به همراه داشته باشیم.

وی ادامه داد: حاج رسول رازمانی میتوان بهتر شناخت که صحنهای که او در آن فعالیت میکرد را بشناسیم. و این صحنه رازمانی میتوان خوب شناخت که ببینیم رقمزنندگان آنچه کسانی بودند.

وی تصریح کرد: حادثه بوسنی یک تراژدی بزرگ انسانی است. همانطور که مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند، جاهلیت مدرن آنجا خود را نشان داد. همهی جرم آنها تنها این بود که میخواستند خود سرنوشت خود را تعیین و رئیسجمهور انتخاب کنند. و جرم بزرگشان مسلمان بود.

وی ادامه داد: غرب مخالف با تروریسم و حامی تروریسم و غرب حامی حقوق بشر و ناقض آن شاهد تکهپاره شدن زن و کودک و کوچک و بزرگ بود. این اتفاق در مقابل چشم کسانی رخ داد که از سازمان ملل بودند و آمده بودند تا بهاصطلاح از آنان دفاع کنند. مردم شهر سربرنیتسا در مقابل چشم اینها قتلعام شدند و در تمام طول مدتی که اینها کشته میشدند، یک سلاح به دستشان نرسید.

وی تشریح کرد: صربهای ارتدکس و کرواتهای کاتولیک از داخل کشور اینها را در محاصره قرار داده بودند. در خارج از بوسنی نیز، نهتنها کشورهای غربی که حتی کشورهای مرتجع عرب نیز یک گلوله به مردم بوسنی نمیدادند و میگفتند و ما تنها کمکهای بشردوستانه ارائه میدهیم. نهتنها سلاح و مهمات نمیدادند، بلکه با تمام قوا از رسیدن مهمات جلوگیری میکردند.

وی بیان داشت: زمانی که مردم بوسنی با کمکهای جمهوری اسلامی وضعیت را تغییر و پیشروی را آغاز کردند و عملاً دور جنگ بهدست مسلمانها افتاد، غربیها و آمریکاییها قراردادی را برای پایان جنگی که به نفع مسلمانان پیش میرفت به بوسنیاییها تحمیل کردند.

وی تأکید کرد: همین کاری که امروز آمریکاییها در قبال داعش دارند انجام میدهند. آنها داعشیها را خوب حمایت کردند. داعشیها رد پیشروی خود به نزدیکی اربیل رسیدند. وقتی جمهوری اسلامی به دفاع از کردها به آنجا رفت و معلوم شد داعشیها نمیتوانند در مناطق اربیل و جنوب سامرا پیشروی کنند، مشخص شد مردم آنجا با کمک جمهوری اسلامی به پیروزی میرسند، برای جلوگیری از این پیروزی و ثبت آن به نام ایران، وارد میدان شدند.

وی اضافه کرد: شما خواهید دید که یمنیها که در موضع پیروزی قرار بگیرند، آمریکاییها وارد عمل خواهند شد.

وی در ادامه گفت: بعید میدانم انسان باوجدانی واقعیتهای بوسنی را ببیند و اندکی از آمال و آرزوهای خود را در غرب و آمریکا ببیند.

وی اظهار داشت: در اوج سرگردانی مردم بوسنی که آنها هیچکس را نداشتند، سربازان اسلام و امام خمینی (ره) در آن صحنه حاضر شدند و به همراه خود حیات، اعتمادبهنفس و جهاد را به آن کشور بردند. وگرنه دلیلی نداشت بوسنیاییها در آن شرایط در موضع برتر قرار بگیرند، ولی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: صحنه یمن امروز با بوسنی دیروز فرقی نمیکند؛ چه آل سعود باشد و چه صرب، بین این دو فرقی نیست. اینها کجا بودند زمانی که مردم بوسنی و فلسطین که سُنی نیز هستند، زیر پای صربها و صهیونیستها له میشدند. ننگ بر کسانی که بانام اسلام، اینچنین فجایعی را به وجود میآورند. فرقی بیت اینها و صربها و غرب جنایتکار وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید حاج رسولها را بشناسیم و به آنها و به خودمان افتخار کنیم تا بتوانیم در مسیر آنها گام برداریم و افتخار کنیم که اینچنین سربلند هستیم. تاکنون امکان نداشته جمهوری اسلامی ایران به ندای مسلمانانی که کمک میخواهند، جواب نداده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها