استاندار گیلان:

اربعین قوی‌ترین رسانه برای تبیین فرهنگ حسینی است

«زارع» تقارن هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی را نمایان‌گر وجود ریشه عمیق مشترک بین آن‌ها دانست و گفت: اربعین یک مناسبت تقویمی نیست؛ بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای تبیین بیشتر فرهنگ حسینی است.
کد خبر: ۴۸۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ - 27September 2021

اربعین قوی‌ترین رسانه برای تبیین فرهنگ حسینی استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «ارسلان زارع» استاندار گیلان، در دیدار جمعی از رزمندگان و ایثارگران ستاد استانداری که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، با اشاره به مناسبت اربعین حسینی، اظهار داشت: خداوند متعال در کنار رخداد‌هایی همانند عاشورای حسینی، اراده می‌کند تا برخی از وقایع تاریخی برای همیشه جاودانه بمانند و اربعین حسینی نیز جزو صحنه‌های ماندگار تاریخ است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که مردم همه‌ساله با عشق افزون‌تر به یاد امام حسین (ع) و به پیروی از حضرت زینب (س) در آیین پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند و امسال علی‌رغم شرایط کرونایی، تعدادی از عاشقان اهل بیت (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حماسه بین‌المللی پیاده‌روی از نجف تا کربلا شرکت کردند.

استاندار گیلان تقارن بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی را نمایانگر وجود ریشه عمیق مشترک بین آن‌ها دانست و خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست؛ بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای تبیین بیشتر فرهنگ حسینی است.

وی با تسلیت رحلت عالم فرزانه علامه «حسن‌زاده آملی» و با اشاره به شهادت «علی لندی» نوجوان فداکار ایذه‌ای، روحیه ایثار و فداکاری را در ایران اسلامی همواره زنده دانست و افزود: این قهرمان ما نشان داد در جامعه‌ای که ایثارگری الگوی آن است، پرورش یافته و جانفشانی او نشان داد که هنوز نوجوانان این مرز و بوم با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس و ایثارگران، حاضرند با بذل جان، عزت، شرف و ایثار را معنای دوباره بخشند.

زارع تصریح کرد: معتقدم همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مردم در ابلاغ و ترویج ارزش‌ها، اهداف انقلاب و دفاع مقدس و صیانت از راه و آرمان‌های شهدا وظیفه مهمی دارند تا روحیه جوانمردی، خلوص و همدلی، همواره در جامعه ما جاری باشد.

استاندار گیلان متذکر شد: ترکیب هنر، علم و رعایت نکات فنی ضمن بهره‌گیری از رزمندگان در انتقال آثار و خاطرات دفاع مقدس، می‌تواند نقش به‌سزایی در آگاهی‌بخشی و زنده نگه داشتن روحیه استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهی ملت ایران داشته باشد.

وی تاکید کرد: ایثارگری‌های رزمندگان باید به بهترین شکل ارزش‌گذاری و رشادت‌های آنان به تصویر کشیده شود؛ چراکه قهرمانان ملی این سرزمین مایه غرور، فخر و مباهات کشور و استان عزیزمان هستند.

زارع ثمره وجود همدلی، همراهی و همفکری را پیروزی خواند و افزود: به پشتوانه وحدت مردم و ارکان نظام، جمهوری اسلامی مقتدرانه و عزتمندانه در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند.

در ابتدای این نشست «حمیدرضا امام پناهی» مشاور استاندار گیلان در امور ایثارگران، گزارشی از فعالیت‌های صورت‌گرفته ارائه کرد و شماری از رزمندگان نیز به بیان خاطرات خود پرداختند و در پایان مراسم نیز، رزمندگان و ایثارگران ستاد استانداری گیلان از سوی استاندار تجلیل شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار