به مناسبت اربعین حسینی (ع) منتشر شد؛

نکته‌سنجی شهید ردانی‌پور در مورد اقتدا کردن به حضرت اباعبدالله (ع) + صوت منتشرنشده

حجت‌الاسلام شهید ردانی‌پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود که در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و همانطور که آرزویش بود جاویدالاثر شد.
کد خبر: ۴۸۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ - 28September 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام شهید مصطفی ردانی‌پور از مؤسسین لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و فرمانده قرارگاه فتح بود با وجود دو بار مجروحیت و جانبازی از ناحیه دست، لحظه‌ای همرزمانش را تنها نگذاشت و سرانجام در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسید و همانطور که آرزویش بود جاویدالاثر شد.

اقتدا کنیم به امام حسین (ع) + صوت منتشرنشده از شهید ردانی‌پور

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید ردانی‌پور در سوم مرداد سال ۱۳۶۱ در پایگاه شهید مدنی و در عملیات رمضان است. مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت را برای نخستین بار در روز اربعین حسینی منتشر کرد. در این صوت می‌شنویم:

«امام حسین (ع) با ۷۲ نفر به خاطر دفاع از اسلام و ایده و عقیده‌اش در مقابل ۳۰ هزار نفر حداقل و ۱۲۰ هزار نفر ایستاد و جنگید و زیر بار ظلم و زور نرفت. امام ما این امام است و ما باید به او اقتدا کنیم.»

درباره عملیات

عملیات رمضان با رمز یا مهدی (عج) ادرکنی در شرق بصره آغاز شد. این عملیات از ۲۲ تیر تا هفتم مرداد سال ۱۳۶۱ به طول انجامید. هدف از عملیات رمضان حضور قوای نظامی ایران در پشت شط‌العرب و تسلط بر معابر وصولی بصره بود که با حضور سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انجام شد. در این عملیات رزمندگان اسلام در ۱۳۳ گردان پیاده؛ ۲۰ گردان زرهی، ۱۱ گردان مکانیزه و ۱۰ گردان توپخانه حضور داشتند. تصرف ۴۰ کیلومتر مربع از خاک دشمن حاصل این عملیات بود که دشمن بیش از شش هزار و ۴۰۰ کشته و زخمی و هزار و ۳۱۵ اسیر داشت. در ضمن چهار لشکر و سه تیپ زرهی دشمن بین ۲۰ تا ۶۰ درصد منهدم شد و ۹ تیپ پیاده دشمن بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت و تلفات را متحمل شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها