زاکانی در جمع خبرنگاران:

هفته دفاع مقدس یادآور عظمت رزمندگان اسلام است

زاکانی هفته دفاع مقدس را یادآور عظمت رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی دانست.
کد خبر: ۴۸۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ - 28September 2021

هفته دفاع مقدس یادآور عظمت رزمندگان اسلام استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: اربعین و خاطرات بسیار خوب آن چه در دل کسانی که توفیق پیدا کردند در عراق در راهپیمایی باشند و چه کسانی که به عنوان جاماندگان اربعین در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه در تهران حرکت زیبایی را به نمایش گذاشتند؛ خاطره خوب و ماندگار برای ما به جا گذاشتند لذا جا دارد از معاونت‌های شهرداری به ویژه معاونت خدمات شهری، حمل و نقل و سازمان فرهنگی و هنری و شهرداری‌های مناطق تشکر کنم.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور عظمت رزمندگان ما است و فردا نیز روز آتش نشان است که این روز و این هفته را به رزمندگان و ایثارگران و خانواده شهدا و همه آتش نشانان تبریک می‌گویم.

شهردار تهران در خصوص طرح کاهش زمان صدور پروانه‌های ساخت و ساز که توسط شورا در حال بررسی است، گفت: طرحی که دردستور کار است نظراتمان را درباره آن اعلام کردیم و در این طرح تلاش این است که کاهش جدی زمان صدور پروانه‌ها را داشته باشیم و از طریق مشارکت همگانی و استفاده از فناوری، سرعت در صدور پروانه‌ها را افزایش دهیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات در شهرداری تهران گفت: آنچه که اتفاق می‌افتد بر اساس شایستگی خواهد بود چه این انتصاب از درون و چه از بیرون شهرداری باشد؛ اما اصل بر این است که نقطه آغاز در انتخابات از درون شهرداری باشد و در این راستا کانون ارزیابی نیز تشکیل شده است. قریب به چهل و خورده‌ای از ارزیابی‌ها انجام شده و اسامی برای انتخاب به بنده پیشنهاد شده که بخش عمده‌ای از آن از درون مجموعه شهرداری است. قطعا با انتشار اسامی از گمانه زنی‌ها عبور می‌کنیم و بخشی از این اسامی و انتصابات در هفته جاری اتفاق می‌افتد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری در تشریح یک ساله بودن احکام صادره توسط شهردار تهران گفت: مدیر یک ساله بسیار جدی است کارمندان باید جدی بگیرند چراکه همه در طول یک سال ارزیابی خواهند شد و مدیریت شهری شوخی نیست امری که به فردی سپرده می‌شود و نباید اینگونه باشد که فرد برود برای چهار سال آینده. بلکه باید لحظه لحظه رصد شوند. خود را مکلف می‌دانم شبانه روزی کار کنم و مدیرمان نیز باید همینگونه باشد. ارزیابی‌ها در کار‌ها انجام می‌شود و امیدوارم همه کسانی که احکامشان یک ساله زده می‌شود سال‌های بعد هم ما در کنارشان باشیم. در احکام نیز آمده امیدوارم این استمرار صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: نه با خودمان نه با مدیرانمان و نه کارمندان و هیچ فرد دیگری تعارف نداریم. نمی‌شود شهر را با تعارف اداره کرد. مدیریت شهری جدیت، برنامه ریزی و ارزیابی برنامه ها را می‌خواهد.

زاکانی در خصوص انجام مگاپروژه‌ها در شهر تهران نیز تصریح کرد: مگاپروژه‌ها حتما خواهد بود، اما فقط در حوزه کالبد نیست. بلکه در حوزه‌های نرم نیز این موضوع دنبال خواهد شد. در این عرصه ناظر بر روح شهر و موضوعات اجتماعی و فرهنگی را دنبال خواهیم کرد و قطعا در کنار این، پروژه‌های جدیدی در ارتقاء کالبد شهر نیز خواهیم داشت به این ترتیب ما توأمان توجه به این دو موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار