مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی:

معابر شهر مشهد بنام بانوان شهیده خراسانی مزین می‌شود

«طهماسبی» گفت: عمده معابر شهری در مشهد بنام شهدا نام‌گذاری شده اما عمده این شهدا از دلاورمردان دفاع مقدس هستند و فضا به گونه‌ای رقم خورده که میزبانی این استان از ۱۷هزار مادر شهید و ۹۷ بانوی شهیده مغفول مانده است.
کد خبر: ۴۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از ۴۷ خیابان و معبر نام‌گذاری شده مشهدمقدس بنام بانوان شهید خراسان رضوی با حضور «سیده طاهره طهماسبی» مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی، «فاطمه سلیمی» عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد، «ملیحه غیور» مدیر مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌­های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان در محل فرهنگسرای شهر زیبا مشهد برگزار شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تا ابد مدیون خانواده‌های شهدا هستیم، اظهار داشت: در چهلمین و یکمین سالگرد دفاع مقدس، کمیته گرامیداشت در استانداری تشکیل شد و بر مبنای نظریات کارشناسی و ارزیابی‌های دقیق، همه موارد درباره حضور بانوان خراسان رضوی در دفاع مقدس و ابعاد تأثیرات آن فهرست شد.

معابر شهر مشهد بنام بانوان شهیده خراسانی مزین می‌شود

وی افزود: اگرچه مایه مسرت است که عمده خیابان‌ها و محلات این شهر بنام شهدا نام‌گذاری شده اما عمده این شهدا از میان دلاورمردان حاضر در خطوط مقدم انتخاب شده‌اند و فضا به گونه‌ای رقم خورده که جوانان ما شاید اساساً اطلاع نداشته باشند که این استان، افتخار میزبانی از ۱۷هزار مادر شهید ۹۷ بانوی شهیده را در کارنامه افتخارات ایثارگرانه خود دارد.

طهماسبی گفت: حقیقت آن است که زنان در دفاع مقدس دوشادوش مردان تأثیرگذار بودند؛ به همین خاطر تصمیم گرفته شد تا فضای شهر، رنگ و بوی دفاع مقدسی به خود بگیرد و ارزش‌های مشارکت زنان خراسان رضوی در دفاع مقدس در این فضاسازی‌ها تبیین شود و البته به این حد بسنده نخواهیم کرد و روند نام‌گذاری‌ها و معرفی این شهدای بانو پس از هفته دفاع مقدس هم امتداد خواهد داشت.

شهدا، ستون‌های استوار حفظ نظام اسلامی

در ادامه این مراسم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه اگر زینب‌ها نبودند، حماسه‌های عاشورایی ادامه پیدا نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: مشهد، جهانشهر برکت و کرامت است و بانوان شهیدی که از این خطه و از دورترین نقطه از مناطق عملیاتی به جبهه‌ها شتافتند، جهان‎بانوان صاحب کرامتی هستند که نه فقط برای همشهریان و هم استانی‌های خود بلکه برای آحاد این ملت نشانه‌های روشن استمرار خط سرخ شهادت و ایثارگری هستند.

وی شهدا را ستون‌های استوار حفظ نظام اسلامی خواند و ادامه داد: حرمت خون شهدا مهم‎ترین عاملی است که مردم ما به خاطر آن حتی در سخت‌ترین شرایط نیز دست از آرمان‌های نظام نمی‌کشند و در برابر بعضی از کم‌کاری‌های مسئولان، صبورانه امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: خدمت به زائران و مجاوران امام رضا (ع) و افتخار خادمی آن امام معصوم تنها محدود به کشیک‌های حرم مطهر رضوی نیست و اگر نیت خدمت داشته باشیم، در دورترین نقاط استان و محروم‌ترین مناطق کشور نیز می‌توان به شیعیان حضرت رضا (ع) خدمت کرد و خادم امام رضا (ع) شد.

وی تأکید کرد: در استمرار فرهنگ ایثارگری و خدمت‌رسانی در درگاه امام رضا (ع)، دوخت مانتوهای ویژه برای غسال‌های آرامستان بهشت رضا (ع) در طرح «ردای گوهرشاد» یکی از ویژه‌برنامه‌هایی است که به همت بانوان بسیجی مشهدالرضا (ع) و برای کمک به این مجاهدان آماده شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

معابر شهر مشهد بنام بانوان شهیده خراسانی مزین می‌شود

رونمایی از تمثال شهیده خراسانی «قدسیه بجستانی مقدم»، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و روایتگری «سلیمان خزایی» پیشکسوت هنرمند دفاع مقدس و «بتول خورشاهی» پرستار پیشکسوت دفاع مقدس از جمله بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار