رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بلده:

حماسه‌های دفاع مقدس برای دانش آموزان بازگو شود

«حسن‌پور» گفت: حماسه‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان باید برای دانش آموزان بازگو شود.
کد خبر: ۴۸۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ - 28September 2021

حماسه‌های دفاع مقدس برای دانش آموزان بازگو شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «ابراهیم حسن‌پور» رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بلده امروز در آئین نواخته شدن زنگ مقاومت و ایثار که در دبستان شهیدان داودی و حسینی بلده، اظهار داشت: ماه مهر، فصل سرسبز و شکوفایی علم و دانش و زدودن غبار جهل و ظلمت از قلب‌ها و موفقیت است که در کشور ما با دو مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس عجین شده است.

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای بازگویی رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت امروز جامعه ما مرهون فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در جبهه‌های نبرد علیه ابرقدرت‌های آن دوران است و باید برای دانش آموزان بازگو شود.

حسن‌پور هدف از نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس را انتقال فرهنگ دفاع و شجاعت به دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: زنگ مقاومت و ایثار را در مدارس به صدا در می‌آوریم، چون دفاع مقدس گنجینه نابی از درس مقاومت و ایستادگی است که باید دانش آموزان را با آن آشنا کرد.

رمضانی جانشین فرمانده حوزه مقاومت بلده نیز بیان داشت: ما آغاز جنگ را جشن می‌گیریم و می‌خواهیم به جهان و نسل جوان و نوجوان خود ثابت کنیم که ما آغازگر جنگ نبودیم و برای دفاع و ایستادگی در مقابل قدرت‌ها وارد این نبرد نابرابر شدیم که آن را دفاع مقدس نامیدیم.

وی همچنین به عوامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: عواملی همچون اعتقاد به خداوند، ارتباط میان رهبری و مردم و هماهنگی و همدلی میان نیرو‌های مسلح ایران از عوامل اصلی پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار