مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی مردم در دفاع مقدس باعث تغییر معادلات شد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در دوران دفاع مقدس و دفاع همه جانبه جمهوری اسلامی، با ورود مردم به عرصه نبرد موفقیت‌های چشمگیری برای جمهوری اسلامی رقم خورد.
کد خبر: ۴۸۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ - 28September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست بصیرتی ویژه هفته دفاع مقدس امروز با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و جمعی از پزشکان و کادر درمان درمانگاه صنعت نفت در شمال شرق در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: مردم ایران اسلامی سال‌هاست با فرهنگ، برکات و دستاوردهای جهاد آشنا هستند و علاوه بر اینکه مردم در داخل نسبت به این فرمان الهی آشنایی و انس پیدا کردند، توانستیم این فرهنگ را به سایر ملت‌ها عرضه و به‌عنوان یک آموزه منتشر کنیم.

وی تصریح کرد: امروز میلیون‌ها انسان پاک‌نهاد از اقوام مختلف اولا با این منطق آشنا شدند و بعد آن را باور کردند و در گام سوم بسیاری از افرادی که باورمند شدند به آن تأسی کردند و در صف جهاد، با مردم بزرگ ایران همرزم شدند و گاهی نیز گوی سبقت را ربودند که این افتخار بزرگی است.

این مسئول ادامه داد: این مسیر راه خود را پیدا کرده و جریان دارد و امروز در جای‌جای دنیا هویت ارادتمندان به منطق جهاد و شهادت احراز شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: جامعه پزشکی و کادر درمان همیشه ایام آماده مددکاری هستند و ارائه خدمات در بزنگاه‌ها خود را نشان داده است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تلاش‌های کادر درمان در دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس یکی از مجموعه‌هایی بود که نقش کلیدی داشت. خدمات کادر درمان در میدان جنگ پیش‌نیاز بود و حقیقتا با سرعت عمل، رسیدگی به موقع و نقش‌آفرینی در خط مقدم جان‌های فراوانی را حیات بخشیدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این رسیدگی‌ها و مددکاری‌ها در همیشه ایام منطق نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست. استفاده از ظرفیت‌های مردمی در میدان‌های مختلف یک منطق پذیرفتنی است و مردم، خود را در همه شئون حاضر و همکار می‌دانند. در دوران دفاع مقدس هم همینطور بود و دفاع همه جانبه با ورود مردم به عرصه نبرد موفقیت‌های چشمگیری را برای جمهوری اسلامی رقم زد.

وی بیان داشت: امروز مقابله با ویروس کرونا به یک جهاد همه جانبه تبدیل شده و با حضور مردم در کنار کادر درمان، این جهاد فراگیر شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اقدامات جمهوری اسلامی در مقابله با آثار و تبعات ناشی از کرونا تبدیل به جهاد شده و کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند مجاهدان این عرصه شدند.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: ما همراهی مردم را با کادر متخصص در حوزه‌های مختلف و در همه میادین از ابتدای انقلاب تاکنون تجربه کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: مردم ظرفیت بزرگی است که در متن جمهوری اسلامی و ساختارهای حاکم بر وظایف اجتماعی تعدیه شده و دارای سازوکار است. باید قدر آن را بدانیم و از خدا بخواهیم به نوبه خود با تکیه بر تفکر جهادی به وظیفه‌ خود عمل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ثبت و ضبط مجاهدت‌های کادر درمان را ضروری دانست و افزود: باید تلاش‌های کادر درمان و مدافعان سلامت گفته شود تا مجاهدت این عزیزان مغفول واقع نشود یا به انحراف کشیده نشود.

وی گفت: از تحریف و انحرافی که دشمن ایجاد می‌کند نمی‌هراسیم و باید با ارتقای بصیرت و تبیین حقایق مانع عملیاتی شدن این توطئه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها