مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه:

مدیریت و فرماندهی آینده انقلاب اسلامی در دست دانش‌آموزان است

سردار «باباخاني» گفت: مدیریت و فرماندهی آینده انقلاب اسلامی در دست دانش‌آموزان است و بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا در آن‌ها نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم.
کد خبر: ۴۸۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ - 28September 2021

فرهنگ مقاومت و شهادت مردم ایران متاثر از فرهنگ عاشورا بودبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز (سه‌شنبه) در مراسم «زنگ ایثار و مقاومت» که با حضور مسئولان ارشد استان در مدرسه شاهد متوسطه اول شهید مصطفی خمینی (ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره هشت سال جنگ نابرابر، این همه رشادت و شهادت و ایثار و مقاومت نباید مختص به یک روز و یک هفته شود؛ بلکه باید فرهنگ دفاع مقدس که گجنینه‌ای از تمام ارزش‌ها والای اسلامی است، مانند فرهنگ عاشورا و اربعین همیشه زنده نگه داشته شود و در زندگی ما جاری و ساری باشد.

وی با گرامیداشت سلحشوری‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها، ایثار و مقاومت مردم ایران و رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مانند فرهنگ اربعین و عاشورا همیشه باید زنده نگه داشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با تحلیل شکل‌گیری جنگ و بیان اهداف صدام و آمریکا در حمله به به ایران در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: این ارزش‌ها و فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت و شجاعت مردم ایران متأثر از فرهنگ عاشورا بود که در روز‌های ابتدای جنگ جلوی پیشروی صدام را گرفت وگرنه آن‌طور که آن‌ها از اوضاع ارتش و نیرو‌های مسلح ما و تازه شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند، فکر می‌کردند که یک‌هفته‌ای تهران را تصرف خواهند کرد؛ اما این ایثار و مقاومت مردم جلوی این خیال باطل آن‌ها را گرفت.

سردار باباخانی به نقش و تاثیر به‌سزای حضرت امام خمینی (ره) در رهبری مردم ایران در طول هشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در روز‌های ابتدای جنگ، پیام‌های حضرت امام خمینی (ره) بود که مردم را امیدوار، خونسرد و منسجم و متحد کرد که با تمام وجود در مقابل دشمن مقاومت کنند و یکی از تیزبینی‌های ایشان، مردمی کردن جنگ بود و به مردم برای شکست دشمن فراخوان دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع دفاع مقدس استان کرمانشاه به نقش زنان و مادران، پیر و کودک در پشتیبانی و حمایت و تدارکات پشت جبهه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: واقعا همه پای کار بودند و به جبهه کمک کردند و افتخار جنگ ما این بود از فرد ۱۲ ساله تا ۸۰ ساله در جنگ حضور داشتند و به جهان نشان دادند که چگونه مقاومت می‌کنیم، مقاومتی که وقتی چندسال پیش آمریکا اعلام کرد به ۵۳ نقطه حساس کشور ما حمله هوایی خواهد کرد، بعدا جرات این کار را نداشت و عقب‌نشینی کرد، مقاومتی و ایثاری که ایران را در مقابل ابرقدرت‌های جهان قرار داده است.

وی همچنین یاد و خاطره بیش از ۳۲ هزار شهید دانش‌آموز را گرامی داشت و گفت: آن‌چنان فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در دانش‌آموزان موج می‌زد که برای حضور یافتند در جبهه‌ها به‌دنبال پارتی بودند که آن‌ها بپذیرند.

سردار باباخانی خاطرنشان کرد: مدیریت و فرماندهی آینده انقلاب اسلامی در دست دانش‌آموزان است و بنابراین باید فرهنگ دفاع مقدس و عاشورا در آن‌ها نهادینه و فرهنگ‌سازی کنیم؛ همچنان که امروز با شهادت افرادی مانند «علی لندی» می‌بینیم این فرهنگ در آن‌ها وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار