آیین اعطای «درجه شهادت» به ۱۰ ستاره درخشان سپاه قم برگزار شد

آیین اعطای «درجه شهادت» و تجلیل از ۱۰ فرمانده شهید سپاه استان قم با عنوان «ستاره‌های درخشان» امروز در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ - 28September 2021

آیین اعطای «درجه شهادت» به ۱۰ ستاره درخشان سپاه قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین «ستاره‌های درخشان»، نکوداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس با محوریت اعطای درجه شهادت به ۱۰ فرمانده شهید سپاه استان قم در دوران حماسه و ایثار و تجلیل از خانواده‌های معظم آنان، امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان سپاه در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.

در ابتدای این آیین که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در سخنانی، اظهار داشت: ما امروز افتخار می‌کنیم که به واسطه وجود نیرو‌های مسلح قدرتمند توانسته ایم استکبار جهانی را به زانو درآورده و مرزهایمان را تا سوریه پیش ببریم.

در ادامه، سردار «محمدرضا موحد» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در سخنانی عنوان کرد: شهدا زنده و نزد پروردگارشان متنعم هستند و نیازی به تجلیل از سوی ما ندارند بلکه این ما هستیم که باید شهدا را یاد کنیم و با راه و رسم و سیره آنان آشنا شویم.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای فناناپذیر است که باید گوهر‌های ارزشمند آن همچون شهدا را با ابزار‌های هنری استخراج و به جامعه معرفی کرد.

در پایان، لوح اعطای درجه شهادت «سرتیپی» با امضای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه تابلو فرش تصاویر شهدا به خانواده‌های معظم سرداران شهید «علی آخوندی»، «محمد حسن ترابیان»، «محمد فرقدانی»، «جواد دل آذر»، «حسین صبوری»، «اسماعیل صادقی»، «جعفر حیدریان»، «جواد عابدی»، «محمد اویسی» و «مجید زین الدین» اهدا شد.

در مراسم فوق که به همت کنگره ملی شهدای قم و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و معاونت ایثارگران سپاه استان برگزار شد، حجت الاسلام «محمد لطفی نیاسر» مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، «احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره شهدای قم، اعضای شورای اسلامی شهر قم، مدیرکل پست استان و جمعی از مسئولان بخش‌های سپاه، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها