روایت حاج منصور نورایی از اولین بیعت فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب

به دلیل اینکه امام(ره) کاریزمای خاصی داشت همه نگران بودند که بعد از امام چه خواهد شد، در آن دیدار مقام معظم رهبری خاطره ای از عنایات و دست غیبی که انقلاب را کمک می کند نقل کردند.
کد خبر: ۴۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ - 10June 2015

روایت حاج منصور نورایی از اولین بیعت فرماندهان سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب

به گزارش گروه سایر رسانه های  دفاع پرس به نقل از ساجد، "حاج منصور نورایی" یکی از قدیمی های جبهه است که از همان ابتدای حضور خود در خط مقدم به کار تبلیغی پرداخته و پس از جنگ در سپاه پاسداران مشغول شد.

نورایی در گفتوگو با ساجد با اشاره به سالروز زعامت امام خامنه ای(حفظه الله) با ذکر خاطره ای از اولین دیدار فرماندهان سپاه پس از انتخاب ایشان به عنوان رهبر گفت: 14 خرداد سال 1368 بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره)که آیت الله خامنهای به عنوان رهبری انتخاب شدند تقریبا همه گروهها، نهادها، امام جمعه های مناطق مختلف کشور، ارگانها نظامی و غیر نظامی، ارتش و... برای بیعت با رهبری وقت معین می کردند و به دیدار مقام معظم رهبری میرفتند.

سپاه هم یک وقتی را برای بیعت با رهبری هماهنگ کرد که قرار شد در آن دیدار همه مسئولین تا سطح مسئولیت های اداره کل، معاونت  کل و مدیریت ها و فرماندهان تا سطح فرمانده گروهان حضور پیدا کنند.

بنده هم در آن دیدار توفق داشتم حضور پیدا کنم، وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم به دلیل اینکه امام(ره) کاریزمای خاصی داشت همه نگران بودند که بعد از امام چه خواهد شد. در آن دیدار مقام معظم رهبری فرمودند فرزندان سپاهی من، برادران پاسدار من! می دانم که نگران آینده انقلاب هستید، حق دارید من کجا و روح بلند امام بزرگوار کجا، ولی می خواهم برای شما خاطره ای نقل کنم.

نفر اول از سمت چپ"حاج منصور نورایی" با لباس پاسداری

اواخر سال 1362 به علت مشکلاتی که از نظر سیاسی در کشور وجود داشت و وضعیت جنگ که حاد شده بود من و آقای هاشمی خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم که ایشان ملاقات عمومی با مردم داشته باشند تا مردم برای سال جدید امیدوار شوند که حضرت امام(ره) فرمودند من شرایط جسمی مناسبی ندارم و قبول نکردند، هر چقدر دلیل آوردیم امام(ره) حاضر نشدند که این دیدار را انجام دهند. من رفتم مشهد آقای هاشمی هم رفتند جبهه چند روز بعد به ما خبر دادند که امام(ره) از دنیا رفته است.

وقتی که ما در حال برگشتن به تهران بودیم به ما خبر رسید که علائم حیاتی امام برگشته است، پس از مدتی بعد از این قضیه حال امام(ره) بهتر شده بود خدمت ایشان رسیدیم و عرضه داشتیم که چقدر خوب شد شما اجازه ملاقات عمومی را نپذیرفتید، اگر آن ملاقات انجام می شد و در آن روز برای شما اتفاقی می افتاد خیلی مشکل درست می شد. امام لبخندی زدند و فرمودند من قبل از سال 42 احساس کردم یک دست غیبی ما را به سمت جلو هدایت می کند، شما نگران این انقلاب نباشید، همیشه آن دست غیبی هست.

نورایی گفت: مقام معظم رهبری در آن دیدار با نقل این خاطره از امام(ره) فرمودند "آن دست غیبی هنوز هست، اوست که ما را به سمت جلو هدایت می کند لذا شما نگران نباشید".

 


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار