رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس تأکید کرد؛

ضرورت اهتمام آموزش و پرورش نسبت به نهادینه کردن مفاهیم دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «ولیزاده» گفت: برای نهادینه کردن مفاهیم دفاع مقدس در جامعه به معنای واقعی، آموزش‌ و پرورش باید همت کند و آموزش مفاهیم ارزشی از دوران کودکی آغاز شود.
کد خبر: ۴۸۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ - 28September 2021

ضرورت اهتمام آموزش و پرورش نسبت به نهادینه کردن مفاهیم دفاع مقدسحجت‌الاسلام «حمیدرضا ولیزاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج با اشاره به اینکه دفاع مقدس معبر ورود ارزش‌هایی از جمله جهاد، ایثار و شهادت به جامعه است، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس باید با یادآوری ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، زمینه‌ساز ورود این ارزش‌ها به جامعه باشد.

وی ادامه داد: اما متأسفانه برخی برنامه‌هایی که اجرا می‌شود جنبه تکراری و شعارگونه به خود گرفته است درحالی‌که دفاع مقدس میدان درس و آموزش، جهاد، ایثار و شجاعت بود و به همه ما نشان داد می‌توانیم با وحدت و تکیه بر توانایی‌های خود در مقابل صفوف دشمنان بایستیم.

حجت‌الاسلام ولیزاده با اشاره به نقش بسیج مردمی در پشتیبانی از جبهه افزود: در دوران دفاع مقدس مردم با جان و مال خود ایثار و با تشکیل بسیج مردمی جنگ را مدیریت کردند. اگرچه مردم در پشت جبهه تمکن مالی و زندگی پیشرفته و غنی نداشتند اما دل بزرگی داشتند و از چراغ نفتی تا فرش زیر پایشان را به جبهه‌ها می‌فرستادند. دوران دفاع مقدس سراسر حماسه و ایثار بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس بیان داشت: دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز است که در آن والاترین ارزش‌های انسانی از ایثار و گذشت تا جهاد و دفاع آموزش داده می‌شود اما ویژه خواری‌ها و تفاوت حرف تا عمل برخی مسئولان نسل جدید را بدبین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را دشوار کرده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا ارزش‌های دفاع مقدس آن‌طور که باید در بین نسل جوان پررنگ نیست، اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر به‌جای درس گرفتن از روزهای پر حماسه، برخی افرادی که در آن دوران مشارکت واقعی داشتند، وقتی به دنیای سیاست وارد شدند، خود را باختند و از امتیازاتی که در اختیارشان قرار گرفت تا به مردم خدمت کنند، در راه تمایلات دنیایی استفاده کردند.

حجت‌الاسلام ولیزاده مطرح کرد: این تفاوت بین حرف تا عمل، موجب شد آنچه باید از حماسه‌ها و مفاهیم‌ دفاع مقدس به آیندگان انتقال پیدا کند، قربانی تمایلات دنیایی شود. ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس همچون نوری است که همه‌جا را روشن می‌کند اما ما به یک سری شعارها بسنده کرده‌ایم و ارزش‌هایی را که فرهنگ کشور را ایمن می‌کرد، به دست فراموشی سپرده‌ایم.

وی افزود: امتیازدهی و ویژه خواری خلاف شعارهایی است که در جامعه شنیده می‌شود. ما در مکتب دفاع مقدس ازخودگذشتگی، کمک کردن به همنوع و خدمت بی چشمداشت به مردم را یاد گرفتیم و فهمیدیم حتی بدون هیچ پشتوانه‌ای اما با تکیه بر توان داخلی، پیروز می‌شویم. اکنون در جنگ اقتصادی هستیم اما افرادی به‌راحتی احتکار می‌کنند و افرادی دیگر با گران‌فروشی و سوءاستفاده، به دنبال منافع خود هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و القای مبانی ارزشی فرهنگ ایرانی - اسلامی از سنین کودکی توسط آموزش‌وپرورش، بیان داشت: برای نهادینه کردن مفاهیم دفاع مقدس در جامعه به معنای واقعی، آموزش‌وپرورش باید همت کند و آموزش مفاهیم ارزشی از دوران کودکی آغاز شود. البته در این راستا باید تدابیری اندیشیده شود تا هم زندگی معلمان تأمین و هم دانش آن‌ها به‌روز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار