دفاع پرس از "سقوط موصل و ظهور داعش در عراق "گزارش می دهد/

(10 ژوئن) روزی سیاه در حافظه تاریخی ملت عراق/ بهت جهان از اتحاد ملت عراق در برابر داعش

پیروزی های متوالی وسریع نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق علیه «داعش» بخصوص پس از آنکه همه به این باور رسیده بودند که امکان شکست دادن این گروه تروریستی تکفیری جز با خواست و اراده جامعه بین المللی نیست، همه جهانیان را مات و مبهوت کرد.
کد خبر: ۴۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 10June 2015

(10 ژوئن) روزی سیاه در حافظه  تاریخی ملت عراق/ بهت جهان از اتحاد ملت عراق در برابر داعش

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن ) سال گذشته به موصل دومین شهر بزرگ عراق واقع در 40 کیلومتری بغداد پایتختت این کشور حمله و این شهر را به تصرف خود درآورد.

شاید خیلی از مردم عراق و حتی جامعه بین المللی گمان نمی کردند که سقوط موصل آغاز نبکت بزرگی نه تنها برای عراقیها که برای همسایگان آنها تلقی شود.

 

 

از آن روز داعش در عراق به کمک حامیان عربی و غربی خود و رسانه های وابسته آنها روز به روز بزرگتر شد .از ان تاریخ به بعد خبرهای جنایات داعش در استان ها و شهرهای مختلف در فضای مجازی و رسانه ای دست به دست شد.

داعش در این مدت داعش اماکن مذهبی و تاریخی را تخریب می کرد که از جمله آنها تخریب موزه تاریخی موصل و قبور برخی از اولیای دین بوده است.

داعش صریحاً میگوید که هدفش تشکیل یک دولت اسلامی است. با کنترل مردم و تشکیل نوعی حکومت مطلقه، داعش میتواند از خود تصویر یک دولت نو ظهور سایه در عراق را ترسیم کند و طبیعتاً درصدد گسترش آن به سوریه است که هم اکنون هم بسیاری از بخشهای آن منجمله شهر رقه را تصرف در آورده است. این شهر را اکنون «قلب تپنده» گروه داعش میدانند. شهر رقه پایتخت خلافت اسلامی داعش نامیده شده است.

 



پالایشگاه بیجی، پایگاه هوایی اسپایکر و سد حدیثه سه مرکز استراتژیک، حیاتی و زیربنایی است که داعش در عراق به دنبال آن است. این گروه بارها تلاش کردهاند که این اماکن را از دست نیروهای عراقی خارج کنند اما تلاشهای آنها به نتیجه نرسیده است.

داعش در چند ماه نخست اشغال شمال عراق توانست مناطقی را شامل شهرهای موصل و تکریت اشغال کند. داعش علاوه بر این، مناطقی را در شرق سوریه نیز در کنترل خود درآورد. در نخستین ماههای اشغال شمال عراق، ۵ میدان نفتی تحت کنترل داعش درآمد. داعش با کمک این میادین هزینههای خود را تامین میکند
موصل اگرچه با خیانت وابستگان رژیم بعث سقوط کرد اما مدتی نگذشت که عراق شاهد حماسه ای دیگر بود فرمان مرجعیت عراق آیت الله سیستانی باعث شد تا مرد و زن پیر وجوان آماده مبارزه با تروریست های تکفیری داعش شوند .

 

 

آیتالله سیستانی، مرجع تقلید شیعه، از شیعیان خواسته تا «سلاح بردارند و با پیکارجویان افراطی مبارزه کنند». سخنگوی ایشان اعلام کرده است که «شهروندانی که قادر به حمل اسلحه هستند، وظیفه دارند که در دفاع از کشور و مردم خود و اماکن مقدس، به نیروهای امنیتی کشور بپیوندند.

فتح آمرلی جرف الصخر تکریت بیجی تنها گوشه ای از حماسه ملت عراق است که بدون توجه به مذهب شیعه و سنی را متوجه توطئه جهانی علیه ملت عراق کرد و تهدید بزرگی که ملت عراق آن را به فرصتی بزرگ تبدیل کردند.

پیروزی های متوالی وسریع نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق علیه «داعش» بخصوص پس از آنکه همه به این باور رسیده بودند که امکان شکست دادن این گروه تروریستی تکفیری جز با خواست و اراده جامعه بین المللی نیست، همه جهانیان را مات و مبهوت کرد.

ظهور داعش در عراق اگرچه خاطرات تلخی را از یک سال گذشته تا امروز برای ملت و دولت عراق از خود به جای گذاشته اما صحنه عراق با این آزمون عرصه وحدت ملی و مذهبی در برابر دشمنان این کشور شد و هر روز خبرهایی از آزادسازی مناطق مختلف عراق از دست داعش و عقب نشینی تروریستها مخابره می شود خبرهایی که برای جبهه عربی و غربی مخالف مقاومت اسلامی مطلوب نیست و هر روز به فکر نقشه ا ی جدید برای تقسیم عراق و اختلاف میان این کشور هستند.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما
پربیننده ها