رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تحریف، بزرگترین تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد است/ تبیین موثرترین پادزهر تحریف

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: بزرگترین آفت رزمندگی و تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد، تحریف است.
کد خبر: ۴۸۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ - 28September 2021

تحریف، بزرگترین تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد است/ تبیین موثرترین پاد زهر تحریف استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، مراسم تجلیل از خانواده شهدا سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز (سه شنبه) در سالن همایش‌های حوزه مرکزی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: ما توان تبیین جایگاه و منزلت شهدا را نداریم و دست‌مان از رسیدن به جایگاه آن‌ها کوتاه است. پیش‌نیاز تببین جایگاه شهدا آگاهی از آن جایگاه است، ولی ما توان پیدا کردن آگاهی کامل از آن را نداریم و چاره‌ای نیست غیر از اینکه از روایات و آیات کمک بگیریم.

وی افزود: روایتی از پیامبر اکرم (ص) در این مورد وجود دارد که امام راحل ذیل آن یک تعلیقیه دارند. پیامبر (ص) می‌فرمایند: هیچ‌کسی وارد بهشت نمی‌شود که آرزو کند از بهشت برگردد غیر از شهید. بهشت آنقدر جاذبه دارد که اگر کسی وارد آن شد هوس بازگشت به دنیا را نکند، ولی شهدا باز هوس بازگشت به دنیا را می‌کنند، چون جاذبه بهشت نمی‌تواند، آن‌ها را مجدوب کند. شهید دوست به دنیا برگردد تا ده باره برای خدا و در راه او شهید شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: لقا‌ءالله بالاترین نقطه تکامل یک انسان است. امام راحل ذیل این روایت فرموده‌اند دلیل اینکه شهید دوست دارد از بهشت به دنیا برگردد این است که شهید می‌خواهد چندین بار دیگر آن لحظه شهادت را تجربه کند. لقاءالله که شهید به آن می‌رسد درست در لحظه شهادت است نه قبل و نه بعد از آن. به همین خاطر شهید دوست دارد از بهشت به دنیا بازگردد تا دوباره لقا‌ءالله را تجربه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی ادامه داد: بنابراین شهدا با ما خیلی فاصله دارند. ما گرفتار عناوین، مظاهر دنیا، مسائل حاشیه‌ساز دنیای کذایی شده‌ایم. این‌ها زنجیر‌هایی هستند که دست و پای ما را بسته‌اند و هنر شهیدان و شهادت این است که این زنجیر‌ها را پاره می‌کنند.

وی اظهار داشت: رزمندگان پیشکسوت هم انسان‌های ویژه‌ای نزد خداوند هستند. امیر مومنان (ع) فرمودند: جهاد دری است از در‌های بهشت، ولی این در‌ها به روی هرکسی باز نمی‌شود. هر رزمنده یک بنده ویژه است که در این مسیر قرار می‌گیرد و مفتخر به رزمندگی در راه خدا می‌شود. باید به رزمندگان هم که عمر خود را در راه دفاع از ملت و امت اسلامی خرج کردند و می‌کنند تبریک گفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: خطر تحریف از خطر جنگ مسلحانه علیه یک ملت مخرب‌تر است. دشمنان اسلام با همین سلاح تحریف وحدت امت اسلام را نشانه رفتند و برخی از کشور‌ها و ملت‌ها را چند تکه کرده‌اند. بزرگترین آفت رزمندگی و تهدید علیه فرهنگ شهادت و جهاد، تحریف است؛ و تبیین موثرترین پادزهر تحریف است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تصریح کرد: رسالت ما ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و تببین شبهات علیه فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی اظهار داشت: امور یا محکم است یا متشابه؛ گرفتاری‌ها در متشابهات است و در محکمات کسی مشکلی ندارد. جریان تحریف از متشابهات سوء استفاده کرده و اثرگذاری می‌کند. محکمات برای مثال این است که شهادت سعادتی است که بدیل ندارد. اینگونه مسائل را باید ترویج داد، اما متشابهات که دشمن از آن وارد می‌شود و اقدام به تحریف می‌کند باید تبیین شود؛ یعنی اگر تحریفی نشده باید با تبیین از ایجاد آن جلوگیری کرد و اگر تحریفی شده، برای دفع آن باید اقدام کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اخیرا فرمودند هرکدام از شما دانشجویان چراغی هستید که باید اطراف خود را روشن کنید مصداق همین است. البته این فقط مختص دانشجویان نیست و همه باید به این دو وظیفه مهم عمل کنند. در خط مقدم تبیین کنندگان هم، خانواده‌های شهدا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در پایان خاطرنشان کرد: ما مسئول هستیم و برای اینکه شرمنده شهدا و خدای آن‌ها نشویم، باید این دو وظیفه را انجام دهیم. اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، همین است. ما باید تا حد توان تلاش کنیم پرچم شهدا را بالا نگه داریم اگرچه شهدا خودشان پرچم افتخار ملت هستند.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی، امیر سرتیپ اکرمی‌نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ دوم قربان‌پور معاون نیروی انسانی این سازمان، از خانواده‌های شهدا و تعدادی از رزمندگان پیشکسوت تجلیل شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار