مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی:

اربعین میعادگاهی است که انسان در پی امام عصر خود باشد

حجت‌الاسلام فتاحی با اشاره به برپایی مراسم اربعین حسینی گفت: کسی که به سفر اربعین می‌رود به این نیت عازم سفر می‌شود که شاید بارقه‌هایی از انوار ملکوتی امام زمان (عج الله) را دریافت کند؛ اربعین میعادگاهی است که انسان در آن در پی امام عصر خود باشد.
کد خبر: ۴۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵ - 28September 2021

اربعین میعادگاهی است که انسان در پی امام عصر خود باشدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی مراسمی با عنوان جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور سرپرستان، معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مجید فتاحی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و غرب گیلان در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از مراتبی که به انسان عطا شده، مرتبه معرفت و شناخت است؛ امروزه این بحث در غرب مطرح بوده، کتاب‌های بسیاری در این زمینه تألیف شده و در جهان اسلام نیز بزرگان زیادی در این باره قلم زده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی با اشاره به روایت «هرکس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است»، تصریح کرد: یکی از رزق‌های معنوی که به انسان عطا شده، وجود امام زمان (عج الله) است.

وی با اشاره به برپایی مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: کسی که به سفر اربعین می‌رود به این نیت عازم سفر می‌شود که شاید بارقه‌هایی از انوار ملکوتی امام زمان (عج الله) را دریافت کند؛ اربعین میعادگاهی است که انسان در آن در پی امام عصر خود باشد.

حجت الاسلام فتاحی با تأکید بر اینکه منظور از شناخت خدا، پیامبر و اهل بیت، شناخت شناسنامه‌ای نیست، افزود: برپایی مراسم اربعین برای این است که انسان به این موارد معرفت و شناخت کسب کند.

وی متذکر شد: انسانی که به فهم و بصیرت در دین برسد، دنیایش می‌شود آخرت و هنگام جان‌دادن نمی‌هراسد؛ اینکه قرآن کریم فرموده است که نه بترسید و نه محزون شوید، درباره چنین انسان‌های مؤمنی است.

در پایان این مراسم که با مداحی و سینه‌زنی همراه بود، حاضران با حضور در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/  ‎‌  ‎ ‎  ‎ ‎ ‎

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار