با هدف گفت‌وگو درباره فلسطین؛

مشاور امنیت ملی آمریکا به مصر می‌رود

کاخ سفید اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه به مصر سفر می‌کند.
کد خبر: ۴۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ - 29September 2021

مشاور امنیت ملی آمریکا با هدف گفتگو درباره فلسطین به مصر می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای که در وبگاه رسمی خود منتشر کرده، اعلام کرد که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به همراه «برت مک گرک»، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا فردا (پنجشنبه) به مصر خواهد رفت.

گفته شده موضوعات فلسطین و لیبی در دیدار و گفت‌وگو‌های مقامات آمریکایی و مصری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته کاخ سفید، سالیوان در این سفر درباره نقش مصر در ارتقاء امنیت و رفاه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بحث خواهد کرد.

پیش از این نیز، مشاور امنیت ملی آمریکا در ریاض با مقامات سعودی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده، در گفت‌وگو با بلومبرگ گفته بود که او مذاکرات مفصلی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی درباره جنگ یمن داشته است.

این نخستین سفر سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن به منطقه است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین عالی‌ترین مقام دولت بایدن است که به عربستان سعودی سفر کرده است.

منابع آمریکایی همچنین پیش از این گفته بودند که سالیوان در سفر به منطقه درباره دورنمای روابط آمریکا و کشور‌های منطقه پس از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان صحبت می‌کند.

نحوه اجرای تصمیم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان از سوی دولت بایدن، بسیاری از متحدان آمریکا در منطقه و جهان را نگران کرده است. خروجی به‌هم ریخته که به روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان منجر شد.

روابط عربستان سعودی و آمریکا پس از روی کار آمدن دولت بایدن چندان گرم نبوده و آمریکا اخیراً یک سامانه پدافند موشکی پاتریوت را از عربستان خارج کرده است. پیشتر «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در مناظره‌های انتخاباتی خود وعده مسؤول پذیر کردن عربستان را داده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار