مسئول دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس سمنان:

سبک زندگی جهادی برگرفته از سبک زندگی اسلامی است

«سلطانی» گفت: معرفی سبک زندگی جهادی برگرفته از سبک زندگی اسلامی است و انتظار داریم بتوانیم با معرفی بانوان شاخص در حوزه دفاع مقدس در جهت عینیت بخشی به این الگو‌های دست یافتی موفق و استوار گام برداریم.
کد خبر: ۴۸۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲ - 29September 2021

«زینب سلطانی» مسئول دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان در حاشیه همایش دسته‌های رزمی پایگاه‌های مقاومت گردان کوثر در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع‌پرس در سمنان، اظهار داشت: نقش بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس ناب و بی‌نظیر بود و بروز و ظهور خصوصیاتی از جمله خودباوری، گذشت، صبر و ایثار از شاخصه‌های اخلاقی بانوان در آن دوران است.

وی با بیان اینکه می‌توان برش‌هایی منحصر به فرد و تاثیر گذاری جهت الگودهی به نسل جوان جامعه از این مقطع تاریخی استخراج کرد، گفت: ما باید از زنان دوران انقلاب و دفاع مقدس به عنوان الگوی زن نه شرقی و نه غربی به جهان معرفی نماییم.

سلطانی با بیان اینکه پرداختن به سبک و سیره‌ زندگی شهدا از مهمترین برنامه‌های فرهنگی در جامعه است، ادامه داد: برنامه‌های اجرا شده و پیش بینی شده در جهت معرفی سبک زندگی جهادی که خود برگرفته از سبک زندگی اسلامی است از سوی دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان سمنان برنامه ریزی و در حال اجرا است و امید است بتوانیم با معرفی بانوان الگو، شاخص و مؤثر در حوزه دفاع مقدس بیش از گذشته در جهت عینیت بخشی به این الگو‌های دست یافتی موفق و استوار گام برداریم.

وی نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ویژه نقش بانوان در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس را مهم عنوان نمود و ادامه داد: جهت تحقق این امر مهم در هفته دفاع مقدس، همایش هایی، چون همایش پیام آوران عاشورا، خورشید خانهات باش، سبک زندگی جهادی و اجتماع بانوان تاریخ ساز را با هدف معرفی بانوان ایثارگر، تجلیل و تکریم از ایثارگری و گذشت آنان و پرداختن به سبک زندگی جهادی برنامه ریزی و اجرایی کردیم.

مسئول دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس منحصر به یک روز و یک هفته یک سازمان و یک نهاد نبوده و در طول سال جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دفتر مشارکت زنان با حمایت و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در سطح استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با حضور ۱۷ نماینده از جامعه بانوان در ۱۷ کارگروه تخصصی، اقدامات متنوع و خلاقانه‌ای برنامه ریزی و اجرایی گردید که در هفته دفاع مقدس به اوج کمی و کیفی خود رسید. با توجه به وجود ویروس منحوس کرونا و شرایط کنونی کشور و جامعه و لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برنامه ریزی برای استفاده از فضای مجازی، نقطه مثبتی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود.

این مسئول گفت: بستر فضای مجازی ضمن انتقال مستمر محتوا، پرمخاطب و کم هزینه خواهد بود و خوشبختانه این فضا اجازه کنش گری صادقانه و بی پرده را به جوانان داده است تا ما با رصد پیام‌ها و سؤالات در جهت رفع شبهات گام بر داریم. خانواده‌های معظم شهدا با توجه به تجربه زیسته خود در خصوص تربیت فرزند صالح می‌توانند به عنوان والدین معنوی این جوانان و نوجوانان در جهت حمایت و هدایت پسران و دختران آسیب دیده فرهنگی، گام برداشته که امیدواریم بواسطه این انس، کمتر شاهد کج روی‌های فرهنگی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها