نماینده مردم در مجلس:

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اصلاح می‌شود

حجت‌الاسلام سلیمی گفت: قانون فعلی نظارت بر رفتار نمایندگان کارآمد نیست و مجلس می‌خواهد آن را اصلاح کند، اما به دنبال کاهش اختیارات نمایندگان نیستیم.
کد خبر: ۴۸۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷ - 29September 2021

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اصلاح می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: در حال حاضر قانون نظارت بر رفتار نمایندگان و هیئتی تحت این عنوان در مجلس شورای اسلامی وجود دارد، اما به اعتقاد نمایندگان مجلس، این قانون کارآمدی لازم را ندارد.

وی متذکر شد: در مجلس دهم شاهد بودیم که بیش از یک سوم نمایندگان با مشکلات اخلاقی و مالی مواجه شدند و حتی بخش قابل توجهی از آنان رد صلاحیت شدند و نتوانستند داوطلب انتخابات مجلس یازدهم شوند و این مسئله حاکی از آن است که قانون فعلی نظارت بر رفتار نمایندگان کارآمد نیست و نواقص جدی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم به‌درستی ایرادات این قانون را متوجه شد و به دنبال آن است که از یکسو با رعایت اختیاراتی که قانون اساسی به نمایندگان مجلس داده است، از آنان حمایت کند و از سوی دیگر اجازه ندهد مجموعه مجلس به ورطه‌ای که در دوره قبل برخی از نمایندگان در آن گرفتار شدند، دچار شود.

حجت‌الاسلام سلیمی در واکنش به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه در طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مفادی آمده است که منجر به کاهش اختیارات قانونی وکلای ملت می‌شود، ادامه داد: آیا حفظ و حراست از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این معناست که قرار است اختیارات نمایندگی آنان کاهش پیدا کند؟ برداشت‌های منفی از اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان نشان دهنده آن است که برخی از افراد نمی‌خواهند موفقیت‌های مجلس یازدهم را ببینند.

وی متذکر شد: از زمانی که مجلس یازدهم فعالیت خود را آغاز کرده است، برخی از افراد و جریانات سیاسی هجمه‌ها و تخریب‌های خود علیه این مجلس را آغاز کردند. مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه درگیر این حواشی نخواهد شد، مسیر درست خودش را پیدا کرده و به دنبال آن است که مشکلات و گره‌های کور کشور را به‌تناوب پیگیری و حل و فصل کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم در بسیاری از موضوعات ورود بسیار خوبی تاکنون داشته است؛ به‌گونه‌ای که نمایندگان توانستند قانون تولید جهش مسکن را به تصویب برسانند و قانونی برای تقویت تولید محصولات کشاورزی و همچنین قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را تصویب کردند که ورود مجلس به این موضوعات مهم و دیگر مسائل اساسی کشور حاکی از آن است که نمایندگان مسائل اساسی کشور را به‌خوبی شناسایی کرده و به دنبال رفع مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: ادعای کاهش اختیارات نمایندگان مجلس در طرح مذکور دروغ و بی‌اساس است و هیچ مبنایی ندارد. برخی از افراد با هجمه‌های خود به دنبال آن هستند که مجلس یازدهم را به سرنوشت مجلس دهم دچار کنند که این خواب و خیال آنان قطعاً تعبیر نخواهد شد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، طرح اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان فعلاً در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفته، هنوز در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار نگرفته است و در نهایت نمایندگان مجلس باید درباره مفاد آن تصمیم‌گیری کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار