معاون سیاسی سپاه:

تقویت وحدت و انسجام ملی از دستاوردهای دفاع مقدس است

جوانی تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را از دستاورد‌های دفاع مقدس برشمرد و گفت: اگر وحدت داخلی شکل نمی‌گرفت، قطعاً جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد.
کد خبر: ۴۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷ - 29September 2021

تقویت وحدت و انسجام سیاسی از دستاوردهای دفاع مقدس استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی رادیویی به تبیین نقش و جایگاه دفاع مقدس در ایجاد اتحاد و تعمیق انسجام ملی پرداخت.

سردار جوانی در این گفت‌وگو دفاع مقدس را یک جنگ جهانی دانست و اظهار داشت: ملت ایران از سوی قدرت‌های جهانی، در تنگنا‌ها و تحریم‌های زیادی قرار داشت. سیاست قدرت‌های جهانی در این راستا شکست انقلاب و نابودی جمهوری اسلامی بود. صدام فرد جاه‌طلبی بود که در راستای رویا‌های کودکانه، تلاش می‌کرد تا از طریق این جنگ اهداف خود را تحقق ببخشد.

وی با اشاره به این موضوع که قدرت‌های جهانی و صدام گمان می‌کردند ایران بعد از انقلاب دچار بی نظمی است و وحدت ملی آن مخدوش شده است، عنوان کرد: در براوردهایشان پیش‌بینی کرده بودند ظرف کمتر از دو ماه تهران را فتح خواهند کرد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ملت ایران تهدید جنگ را تبدیل به فرصت کردند، افزود: مردم ایران بصیر و آگاه بودند و هنگامی که مشاهده کردند کشور از زمین، دریا و هوا مورد هجوم واقع شده است، بین همه مردم یک حس مشترک ایجاد شد که باید به میدان بیایند.

سردار جوانی ادامه داد: دشمن بر خلاف تصور خود، در عمل مشاهده کرد شروع جنگ علیه ایران سبب ایجاد یک وحدت و همدلی در میان مردم شد و اتحاد، وحدت و انسجام با آغاز جنگ در کشور گسترش یافت؛ درواقع هم از نظر سیاسی و هم از نظر اجتماعی شاهد یک انسجام بودیم. دشمن روی گسل‌های قومی و مذهبی حساب باز کرده بود، اما در صحنه عمل این را مشاهده نکردیم.

وی تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و سیاسی را از دستاورد‌های دفاع مقدس دانست و گفت: اساساً اگر وحدت داخلی شکل نمی‌گرفت و گسترش پیدا نمی‌کرد، قطعاً جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد و با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شدیم.

معاون سیاسی سپاه یادآور شد: شهدای دفاع مقدس در سراسر کشور و در تمام جغرافیای ایران از اقوام و مذاهب مختلف دیده می‌شوند. در کشور شهدای اقلیت‌های مذهبی و غیرمسلمان را هم داریم که در این جنگ مشارکت داشتند و این نشان از یک حس مشترک اتحاد و انسجام ملی است؛ زیرا در جنگ، سرزمین ایران و ارزش‌های آن مورد هجوم واقع شده بود.

سردار جوانی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی پا به چله دوم گذاشت، در پرتو ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس است که پدید آمد، عنوان کرد: دشمنان ایران جهت ایجاد گسست، بر روی قومیت‌ها و مذاهب سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند، اما تا به امروز موفق نشدند که شکاف‌ها و اختلافات داخلی را گسترش دهند؛ هرچند دشمنان هنوز هم ناامید نیستند و همچنان کار می‌کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها