سرلشکر صفوی در پاسخ به دفاع‌پرس:

هیچ قدرتی توان حمله به ایران را ندارد/ انسجام نیرو‌های مسلح در بالاترین سطح است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه از نظر انسجام نیرو‌های مسلح در بهترین وضعیت قرار داریم، گفت: هیچ‌یک از قدرت‌های فرامنطقه‌ای قادر به انجام تهاجم نظامی گسترده به ایران نیست.
کد خبر: ۴۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ - 29September 2021

سرلشکر صفویبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در حاشیه نشست تخصصی واکاوی عملیات ثامن‌الائمه، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص سطح توانمندی‌های دفاعی کشورمان، اظهار داشت: هم‌اکنون که ۴۰ سال از عملیات شکست حصر آبادان می‌گذرد، انسجام و اتحاد بسیار خوبی تحت نظر فرمانده معظم‌ کل قوا بین ارتش و سپاه وجود دارد.

وی افزود: این وحدت و انسجام که از زمان جنگ تحمیلی شروع شد، اکنون در اوج خود قرار دارد؛ به عبارت دیگر از نظر انسجام نیرو‌های مسلح در بهترین وضعیت قرار داریم و مردم و نیرو‌های بسیجی نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح کشورمان هستند.

سرلشکر صفوی افزود: در رابطه با قدرت دفاعی کشورمان می‌توان گفت همان‌گونه که ایران قدرت اول تأثیرگذار در معادلات منطقه غرب آسیاست، قدرت دفاعی ما هم در این منطقه، قدرتی بزرگ و تأثیرگذار در معادلات دفاعی امنیتی محسوب می‌شود به نحوی که هم ملت و هم نیرو‌های مسلح ما به قدری قدرتمند شده‌اند که هیچ‌یک از قدرت‌های فرامنطقه‌ای همچون آمریکا و دیگران در مقابل این قدرت نمی‌توانند هیچ‌گونه تفکر و اقدامی که منتهی به تهاجم نظامی گسترده به ایران شود، انجام دهند؛ چون وضعیت ایران متفاوت از افغانستان و عراق است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: امنیت و قدرت دفاعی ما به واسطه قدرتی که کشورمان به آن دست یافته به نحوی است که تهدید و تهاجم نظامی علیه ما کمتر متصور می‌شود؛ اگرچه نیرو‌های مسلح کشورمان باید همواره آمادگی خود را حفظ کنند و دشمنان فرامنطقه‌ای را ضعیف و خفیف نپندارند تا دچار غافلگیری نشویم.

وی ادامه داد: امروز در نیروی دریایی به چنان قدرتی دست یافته‌ایم که ناوگان دریایی راهبردی ما می‌تواند با عبور از اقیانوس اطلس خود را به بندر سن‌پترزبورگ روسیه برساند و این در حالی بود که آمریکا به کشور‌های ساحل غربی آفریقا اعلام کرده بود از دادن هرگونه خدمات بندری و حتی پزشکی به ناوگان جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند؛ این مانور موفقیت‌آمیز برای آمریکایی‌ها غیرقابل تصور بود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: امیدواریم این امنیت پایداری که به‌وجود آمده است، بستری برای رشد، توسعه و آمایش سرزمین اسلامی ایران و نیز حل مشکلات داخلی کشور و رسیدن به وضعیت بهتر و مطلوب باشد.

سردار صفوی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید طی چند سال آینده بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند تا رونقی در وضعیت زندگی مردم و گشایشی در دیپلماسی خارجی و اقتصادی کشور ایجاد شود و آنچه در چشم‌انداز ۱۴۰۴ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تبیین شده بود تا ایران به قدرت اول منطقه غرب آسیا از نظر اقتصادی، علمی و دفاعی امنیتی دست یابد، محقق شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها