شهید «حسین پارسا»: خدایا ما را به راه امامان مستدام بدار

شهید حسین پارسا در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشت: «بار خدایا! از تو می‌خواهیم که ما را به راه امامان مستدام بداری. بار خدایا! می‌دانیم که شهادت ما را زنده کرد و زنده می‌دارد که شهادت چنین خاصیتی دارد؛ پس توفیق شهادت را از تو خواستارم.»
کد خبر: ۴۸۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ - 29September 2021

شهید «حسین پارسا»: خدایا ما را به راه امامان مستدام بدار

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «حسین پارسا» فرزند مهدی، ۱۸ تیر‌ماه ۱۳۳۶ در نجف‌آباد اصفهان دیده به جهان گشود. این شهید والامقام ۵ مهر‌ماه ۱۳۶۰ در آبادان به فیض شهادت نائل آمد. بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید پارسا را می‌خوانیم.

«امروز که به نظرم رسید وصیت نامه‌ای بنویسم به این خاطر بود که مرگ را احساس می‌کنم و، اما بگویم این احساس نه از روی ترس آینده و یا از ترس از حوادثی که بر ما می‌گذرد باشد بلکه ترسم از این است که نسبت به حوادث خوش‌بین هستند و اصولا این طور فکر می‌کنم این خوش‌بینی‌ها از روی خواب خرگوش است که ما را به مرگ و هلاکت خواهد رساند و این حیف است برایمان.

چه روز‌هایی بر ما می‌گذرد؟ از کجا باید شروع کرد؟ و فاجعه را باید از کجا آغاز کرد؟ آیا از محرومیت‌های قرن‌های پیش باید گفت؟ آیا از مظلومیت اسلام باید گفت؟ و از رنج‌ها و درد‌هایی که کفار و منافقین سران زور و تزویر بر ما و دل پیامبران وارد کردند بگویم؟ آیا از مظلومیت امامان شیعه و درد‌های دل آن‌ها بگویم؟ از کجا آغاز کنم؟ از درد‌هایی که بر عزیزانمان می‌گذرد بگویم؟ آیا از دست دادن فرزندان اسلام زمینه‌ساز انقلاب امام مهدی (عج‌الله) سخن بگویم؟ یا از مطهری، مفتح، عراقی، چمران‌ها؟

از کجا بگویم که همچنان که انقلاب ما حسینی بود و رهبرش حسین‌گونه، فجایعی هم که به وجود می‌آید حوادث زمان حسین (ع) را زنده می‌کند. باید بگویم که مصاف این بار ما با کفار و منافقینی که در یک جبهه مشترک هستند، حوادث زمان حسین (ع) را زنده کرد. ۷۲ تن با مظلومیت و حسین‌گونه شهید شدند و منظره به آتش کشیدند و خراب کردن خیمه‌های حسین (ع) و فرزندان حسین (ع) را زنده کردند.

آری! از اینجا می‌گویم؛ زیرا عقیده من عقیده امت اسلام است، آن روز زینبیان آماده مصاف شدند و امت ما هم آماده مصاف شد و بر عادت خود طبل و دهل فردای فاجعه آوردند و با آنکه اعلام جنگ داده بودند آمادگی مصاف دادند و دادیم.

آری! می‌گوییم که اینان سید حسینی‌ها را مورد حمله قرار دادند و می‌گوییم آنان که بر سوگ اینان نشستند، چون انصاری‌ها را مورد حمله قرار دادند، اما‌ای خدا و تاریخ و امت! تو شاهد باش من شهیدم. این کفار و منافقین برای چه یاغی شده‌اند؟ آنان بر کسی رحم نخواهند کرد و نمی‌کنند. مگر نه این است که انصاری در سوگ ۷۲ تن نشست و گفت هر روز غسل شهادت می‌کنم و به شهادتش رساندند. اینان مجالس سوگواری بر عزیزانمان را نمی‌دهند، وای بر اینکه قدرتی به دست آوردند، وای بر اینکه بر ما حکومت کنند.

بار خدایا! از تو می‌خواهیم که ما را به راه امامان مستدام بداری.

بار خدایا! می‌دانیم که شهادت ما را زنده کرد و زنده می‌دارد که شهادت چنین خاصیتی دارد؛ پس بر ما بدار شهادت؛ که توفیق شهادت را از تو خواستارم.

از امت اسلامی می‌خواهم این سلاح را برگیرند و بر این راه توفیق پیدا کنند.

از خداوند توفیق شهادت را می‌طلبم.

حسین پارسا، ششم رمضان

والسلام»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار