مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع مقدس قله تاریخ جمهوری اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دفاع مقدس به‌عنوان عرصه ماندگار در انقلاب، قله تاریخ جمهوری اسلامی است و به این فراز بلند تاریخ کشورمان افتخار می‌کنیم زیرا سند عزت و اقتدار ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست بصیرتی با عنوان «دفاع دیروز، رسالت امروز» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا (ع) به صورت وبینار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: تقارن پر مضمون اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان و خاطره حماسه‌سازان کربلا است، لذا اربعین پرچم عاشورا و شهدای کربلا را برافراشته می‌کند.

وی افزود: مضمون مناسبت‌ها یکی است. هدف کانونی آنها این است که به شهید و شهادت، جهاد و عزیزانی که ننگ سازش را از ساحت جامعه زدودند افتخار کنیم.

این مسئول تأکید کرد: از اربعین حسینی 1382 سال و از دفاع مقدس 41 سال می‌گذرد اما آنچه از یادها نمی‌رود ایثار و از خودگذشتگی‌ها عاشوراییان در کربلاست. جریان بی‌رحم و ددمنشی وجود دارد که اولاً این رویدادها را در صحنه عالم رقم بزنند و مظهر ظلم و ددمنشی باشند و ثانیاً همین جریان به دنبال منکوب و تیره و تار کردن جریان مقابل خود هستند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش به بازخوانی حوادث چله اول انقلاب پرداخت و بیان داشت: در گام اول انقلاب و روز شمار دیروز، دوران تنهایی، مظلومیت گسترده اما در عین حال مقتدارنه ایران اسلامی و دوران خیانت وابستگان به اردوگاه شرق و غرب را از سر گذراندیم. امروز با تکیه به تجارب این دوران در ابتدای مسیر گام دوم انقلاب هستیم.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به افتخارات دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس به‌عنوان عرصه بزرگ و ماندگار در انقلاب اسلامی، قله تاریخ جمهوری اسلامی است. دفاع مقدس اتفاق افتاد و این قله پرافتخار پیش روی امت حزب الله قرار گرفت. امروز به این فراز بلند تاریخ کشورمان افتخار می‌کنیم زیرا سند عزت و اقتدار ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس که شکل گرفت مورد تطبع و الگوی سایر ملت‌های در بند منطقه قرار گرفت. امروز مردم یمن، لبنان، افغانستان، عراق، سوریه و سایر ممالک اسلامی از تجارب ایران در این حماسه ماندگار استفاده می‌کنند. جبهه مقاومت گسترش یافته و الگوی عملیاتی‌ آن موفقیت‌های جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس است که باید آن را قدر بدانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: امروز باید سعی کنیم همچون صدر انقلاب اسلامی در مسیر اهداف و آرمان‌ها انقلاب و مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم. دیروز اینگونه بودیم که پیروز شدیم. اگر بخواهیم رسالت‌های امروز را برشماری کنیم روزآمد شده وظایف دیروز است.

این مسئول نقش جوانان را در تداوم راهی که شهدا برای اعتلای نظام ترسیم کردند مهم دانست و ادامه داد: جوانان و دانشجویان امروز ما بسیار آگاه‌تر از جوانان صدر انقلاب هستند باید از این جوانان پرشور، خدمتگزار و حاضر در صحنه استفاده کنیم و با عملکرد ضعیف موجب دلسردی‌ آنها نشویم.

یوسفعلی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب رسالت‌های امروز را برشماری کردند. این بیانیه دستور کار امروز ماست و بر اساس این بیانیه کمک به جمهوری اسلامی و همراهی با خدمتگزاران حقیقی وظیفه ماست.

وی بیان داشت: اعتقاد راسخ داریم که راه امروز و فردای این انقلاب از گذرگاه دیروز می‌گذرد لذا باید با بهره‌گیری از تجارب گذشته و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در مسیر تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی باید گام برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها