«سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان شد

آیین تودیع و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رییس بازرسی و امور حقوقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و فرماندهان نیرو‌های مسلح استان برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ - 30September 2021

«سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیین تودیع و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، امروز (پنج‌شنبه) با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ خلبان «محمدرضا تقی‌پور» رییس بازرسی و امور حقوقی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان و فرماندهان نیرو‌های مسلح استان برگزار شد.

در این مراسم، سرهنگ «سید شمس‌الدین موسوی» به‌عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان معرفی و از سرهنگ «قاسم محمدی» مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تقدیر شد.

سرهنگ «شمس‌الدین موسوی» پیش از این معاون اجرایی و مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه «انصارالمهدی (عج)» استان زنجان بود.

مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این جلسه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این اداره کل اظهار کرد: تمام دستاورد‌های کسب شده مرهون تلاش همکاران و همراهی مدیران در طی سال‍‌های اخیر بوده است.

چاپ ۴۰ عنوان کتاب خاطرات دفاع مقدس/ تهیه بانک جامع شهدا و دفاع مقدس استان زنجان

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم، ضمن تشریح اقدامات صورت‌گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: این مجموعه در زمینی مناسب و با ارزش احداث شد و فعالیت‌ها و رایزنی مختلف برای تکمیل و آغاز به کار این مجموعه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ شهید گمنام در استان زنجان آرمیده‌اند، افزود: ۱۵ یادمان برای این شهدا ساخته شده که سه یادمان «سلطانیه»، «نیک پی» و «ارمغان‌خانه» نیز در دست ساخت است.

سرهنگ «محمدی» با اشاره به اینکه در بخش ادبیات، ۴۰ عنوان کتاب خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تهیه و چاپ شده است، گفت: در این راستا، پنج عنوان کتاب تجمیع خاطرات رزمندگان، پنج عنوان کتاب ترجمه خاطرات رزمندگان و ۳۰ عنوان کتاب ویژه کودکان چاپ شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ برنامه نقد و بررسی کتاب توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، بیان داشت: در سایر حوزه‌های هنری و ادبی نیز آثار و تولیدات قابل توجهی برای عرضه بین شهروندان تهیه شده است.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تهیه خاطرات شفاهی رزمندگان، تصریح کرد: جمع‌آوری اسناد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به تهیه بانک جامع شهدا و دفاع مقدس استان زنجان با عنوان «گوهران»، گفت: این بانک می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای علاقه‌مندان مورد استفاده قرار گیرد.

سرهنگ «محمدی» با اشاره به تشکیل کلاس‌های آشنایی با دفاع مقدس به‌عنوان یک موضوع مهم توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، خاطرنشان کرد: در زنجان این دوره آموزشی در ۱۹۸ مرکز ارائه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها