آیت‌الله سعیدی:

آثار فداکاری شهدای مدافع حرم در پیشگاه خدا و نزد مردم آشکار است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که دفاع از اعتاب مقدس امامان معصوم(ع) و امامزادگان در واقع پاسداری از بیوت الله است، گفت: ایثارگری شهدای مدافع حرم، در پیشگاه خدا و نزد مردم آشکار است.
کد خبر: ۴۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ - 13June 2015

آثار فداکاری شهدای مدافع حرم در پیشگاه خدا و نزد مردم آشکار است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، در یادواره شهدای مدافع حرم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به جمله ای از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم بر اساس تکلیف و وظیفه دینی، خارج از مرزهای خود برای دفاع از حرمی از حرم های اهل بیت(ع) جان خود را تقدیم خدا کردند.

وی با بیان اینکه نتیجه ایثار شهدا در پیشگاه خداوند متعال محفوظ و در نزد مردم آشکار است، اظهار داشت: شهیدانی که جان خود را در راه دفاع از ارزشها و مکتب خود دفاع میکنند، حق بزرگی بر جامعه اسلامی دارند و هرگز اعمال و مجاهدت ها، زحمات و ایثار شهدای مدافع حرم از بین نمی رود.

امام جمعه قم  تصریح کرد: هر پرچمی که برای اهل بیت(ع) برافراشته می شود، در پی مجاهدت های این شهیدان است و هر مسلمانی که در پیشگاه خدا سر به سجده می گذارد و هر زائری که در حرم اهل بیت(ع) حضور مییابد به برکت مجاهدت های این شهیدان است.

وی ادامه داد: با حرکتی که شهیدان مدافع حرم انجام دادند، نشان دادند که شهادت مرز نمی شناسد و ستون فقرات شهادت، همان حقیقتی است که در قرآن از آن به قتل فی سبیل الله یاد شده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به مقام شهادت در راه خدا گفت: کشته شدن در راه خدا و برای رضایت خدا در هر کجا معیاری برای شهادت در راه خداست.

وی تاکید کرد: پاسداری از عتبات مقدس امامان معصوم(ع) و امامزادگان در واقع پاسداری از بیوت الله است.

سعیدی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم، شهیدانی مخلص هستند، چرا که دفاع از وطن حتی اگر به انگیزه دینی باشد، باز یک انگیزه ملی در آن وجود دارد؛ این که فردی برای دفاع از سرزمینی غیر از وطنش، جان خود را فدا می کند، نشان از اخلاص اوست. 

وی درباره غیرت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: ایثارگری این شهدا، گویای زنده بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی است؛ پیامبر گرامی اسلام می فرمایند غیرت از ایمان محسوب می شود؛ انسان مؤمن غیرت دارد؛ در روایت دیگری از پیامبر آمده است پدر من ابراهیم غیرتمند بود و من از ابراهیم(ع) غیرتمندتر هستم و خداوند بینی آن کسی را که غیرت ندارد، به خاک می مالد.

حجت­ الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که باید در عرصه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره غیرت دینی را حفظ کرد، تصریح نمود: این مدافعان حرم و شهدای حرم عقیله بنی هاشم غیرتمندانی هستند که برای رضای خدا این کار را انجام داده اند؛ این درس و پیامی دارد و کسانی که برای دین خود از راه دور غیرت نشان می دهند، باید برای ما توجه و نمود بیشتری داشته باشد و کسی که در امنیت به سر می برد، مبادا مظاهر بی غیرتی در جامعه وجود داشته باشد. امروز جهان اسلام هدف حملات گوناگون جبهه استکبار منطقه ای است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: اکنون جهان اسلام هدف حملات گوناگون جبهه استکبار، کفر و نفاق منطقه ای است.

امام جمعه قم گفت: امام با نهضت خود و خلف صالح ایشان امام خامنه ­ای کاری کردند که پرده ها را پایین انداختند و چهره­ ها مشخص شد و کسانی که حزب الله و جزء جنود عقل هستند، پای ارزش­های دین خود ایستادند و کسانی که سال­ها با صهیونیست­ها رمز و راز داشتند نیز نفاقشان معلوم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به هدف دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: کفر جهانی امروز دست به دست هم داده­ اند تا در برابر اسلام ناب محمدی بایستند و هدفشان این است که شما را از حوزه غیرت و حفظ ارزش­های دینی پایین بیاورند و کنار نمی­روند و اگر بتوانند همه تلاششان این است که شما را از موضع خود و حفظ ارزش­های دینی پایین آورند.

 تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) خطاب به کفر جهانی اظهار داشت: کفر جهانی به سرکردگی آمریکا، انگلیس، غرب وحشی و صهیونیست­های جنایتکار بدانند که حزب­ الهی­ ها و متدینین و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه­ ای آمده­ اند تا  شما منافقان، مزوران آل سعود کثیف و کسانی که بر علیه اسلام قیام کرده­ اید را به ذلت بکشانند و پرچم پر افتخار انقلاب اسلامی را به دست مهدی آل محمد بسپارند  و در ظل حکومت  آن امام معصوم(ع)، ذلت شما را ببینند.

وی تصریح کرد: یک یهودی به دست داعشی ها و آل سعود کشته نشده است و چرا فقط شیعیان و مسلمانان به دست این­ها کشته می­شوند که نشان دهنده این است که کفر جهانی علیه اسلام به پا کرده است و هر مسلمانی باید جلوی دشمنان بایستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار