مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

برای تبیین مفاهیم ارزش باید از قالب‌های هنری بهره بگیریم

«رشیدی» گفت: هنرمندان رسالت بزرگی بر دوش دارند و باید مفاهیم ارزشمند را به بدنه جامعه و نسل آینده منتقل کنند ما برای تبیین مفاهیم باید از قالب‌های متعدد و متنوع هنری بهره بگیریم.
کد خبر: ۴۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ - 30September 2021

برای تبیین مفاهیم باید از قالب‌های متعدد و متنوع هنری بهره بگیریم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی «فانوس» به بیان تاثیر هنر در ماندگاری حماسه‌ها در اذهان پرداخت و اظهار داشت: اگر در دفاع مقدس سربازان عرصه رسانه دوشادوش رزمندگان آن تصاویر را خلق نمی‌کردند، امروز ترسیم کردن حوادث هشت ساله دفاع مقدس بسیار سخت بود.

وی با اشاره به راه‌های انتقال مفاهیم آیندگان گفت:  وقتی رشادت‌ها و ایثارگری‌ها در قاب دوربین و در قالب عکس و فیلم ثبت می‌شود، به راحتی می‌توان آن مفاهیم را منتقل کرد. امروز هم هنرمندان رسالت بزرگی بر دوش دارند و باید مفاهیم ارزشمند را به بدنه جامعه و نسل آینده منتقل کنند. برای تبیین مفاهیم باید از قالب‌های متعدد و متنوع هنری بهره بگیریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان مخاطبین آثار دفاع مقدس را همه آحادجامعه برشمرد تصریح کرد: باید در همه عرصه‌ها و قالب‌ها کار کنیم تا خلق حماسه‌ها ماندگار شود. بناید به این امید بمانیم که تنها اداره‌ای تمام تاریخ شفاهی دفاع مقدس را جمع آوری کند و کتاب بنویسد بلکه باید کار در این حوزه جهادی شود و هر کسی در هر عرصه‌ای باید دست به قلم شود، با دوربین خود و قلم خود برای ماندگار شدن تاریخ دفاع مقدس قدم بردارد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی یک ساله ۱۵۰ هزار پدر و مادر شهید در کشور به رحمت خدا رفتند، آیا واقعاً خاطرات همه آنها را توانستیم ضبط کنیم؟ تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های هنری فرصت مغتنمی است تا هنرمندان با حضور و فعالیت خود رسالت ثبت تاریخ دفاع مقدس را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار