کارشناس فرهنگی:

رشادت و مقاومت بانوان در دفاع مقدس بی‌سابقه است

شاهیان با اشاره به ۶ هزار و ۷۰۰ شهیده در دوران دفاع مقدس، گفت: بسیاری از بانوان جانباز یادگار و بسیاری از آن‌ها اسیر جنگی بودند و لذا مقاومت، رشادت و فداکاری‌های زنان ایرانی بی‌سابقه بوده و کلمات قاصر از بیان ایثار آنهاست.
کد خبر: ۴۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ - 30September 2021

رشادت و مقاومت بانوان در دفاع مقدس بی‌سابقه است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «منیکا شاهیان» نویسنده دفاع مقدس و کارشناس فرهنگی در گفت‌وگویی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در دهه ۶۰ و در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: زنان با تمام سختی‌ها ساختند، اما این سختی‌ها برای بانوان و دختران امروز غریبه است.

وی همسران و مادران شهید و به‌طورکلی بانوان را مانند ستون‌های اصلی خانواده و جامعه زمان خود دانست و ادامه داد: در آغاز جنگ ۸ ساله با حمله عراقی‌ها به ایران که نیرو‌ها به طور منسجم شکل نیافته بودند به حمایت‌ها و خدمات پشت جبهه نیاز داشتند؛ در این شرایط زنان بودند که به تهیه اقلام موردنیاز جبهه می‌پرداختند و برای رزمندگان ارسال می‌کردند.

 نویسنده دفاع مقدس با اشاره به کمک نیرو‌های مردمی به رزمندگان خاطرنشان کرد: در اوایل جنگ شاهد بانوانی بودیم که در شهر‌های جنگ زنده می‌چرخیدند و آب و غذا را توزیع می‌کردند؛ همچنین تهیه لباس‌ها و ماسک و اقلامی ازاین‌قبیل از خدمات بانوان به رزمندگان بود.

شاهیان نقش بانوان در دفاع مقدس را ارزشمند دانست و افزود: در بسیاری موارد زنان پابه‌پای مردان فعالیت و لوازم موردنیاز برای دفاع را تهیه می‌کردند.

وی با اشاره به ۶ هزار و ۷۰۰ شهیده در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: بسیاری از بانوان جانباز یادگار دفاع مقدس هستند و همچنین بسیاری از بانوان اسیر جنگی بودند و لذا مقاومت، رشادت و فداکاری‌های زنان ایرانی بی‌سابقه بوده و کلمات قاصر از بیان ایثار آنهاست.

 کارشناس فرهنگی اظهار کرد: در ادبیات دفاع مقدس و پایداری آثار بسیار پررنگی از حضور زنان در این عرصه داریم و آثار آن‌ها در این زمینه خوش درخشیده‌اند هرچند که به برخی مشکلات بانوان در آن دوران کمتر پرداخته شده است.

شاهیان گفت: بانوان در دفاع مقدس در کنار برعهده‌داشتن مسئولیت‌های خانه در خارج از خانه نیز نقش‌های اجتماعی پررنگی داشتند و دوشادوش مردان در صحنه حاضر بودند.

منبع: رادیو گفت‌وگو 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار