استاد حوزه علمیه و دانشگاه:

آیت‌الله «حسن‌زاده آملی» احترام ویژه‌ای برای مقام معظم رهبری قائل بود

حجت‌الاسلام مرتضوی گفت: توجه ویژه به قرآن و احادیث، احترام ویژه علامه نسبت به مقام معظم رهبری، تلاش و کوشش بی‌وقفه و ادب ایشان نسبت به امام زمان (عج) از ویژگی‌های شاخص رفتاری علامه حسن‌زاده آملی بود که امروز باید بیشتر به آنها پرداخته و تبیین شود.
کد خبر: ۴۸۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 01October 2021

آیت الله «حسن زاده آملی»  احترام ویژه ای نسبت به مقام معظم رهبری داشتندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت الاسلام و المسلمین «مرتضوی»  استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه ظهر امروز در مراسم بزرگداشت علامه «حسن زاده آملی» که از سوی قرارگاه  سازندگی خاتم الانبیاء در اراک برگزار شد، ضمن عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی و درگذشت علامه ذالفنون حسن زاده آملی به تبین شاخصه ها و خصوصیات ایشان پرداخت.

وی علامه «حسن زاده آملی» را نابغه دهر معرفی کرد و اظهار داشت: خداوند  یک شخصیتی مثل ایشان را در هر قرن جهت بیداری مردم می فرستند چراکه استاد حسن زاده آملی کسی بود که علامه طباطبایی در خصوص ایشان فرمودند: «حسن زاده آملی» را جز امام زمان (عج)کسی نمی شناسد.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه اظهار کرد: توجه ویژه به قرآن و احادیث، احترام ویژه علامه نسبت به مقام معظم رهبری، تلاش و کوشش بی وقفه و ادب ایشان نسبت به امام زمان (عج) از ویژگی های شاخص رفتاری علامه «حسن زاده آملی» بود که امروز باید بیشتر به آنها پرداخته و تبیین شود.

وی بیان کرد: علامه «حسن زاده آملی» با قرآن مانوس بود. عده ای خیال می کنند حضرت علامه فقط در فلسفه و عرفان کار کرده و تبحر داشتند در صورتی که ایشان نسبت به  نشر و فهم قرآن و معارف اهل بیت بسیارتلاش نموده اند.

مرتضوی گفت: علامه «حسن زاده آملی» بارها از مقام معظم رهبری تعبیر می فرمودند به رهبر قرآنی و یعنی رهبری که قرآن را یافته است و در عمل پیاده نموده اند.

وی اضافه کرد: ایشان در تمام علوم اسلامی کارهای بزرگی انجام داده و بسیاری از کتب در زمینه فلسفه و عرفان، ریاضیات و هیئت و نجوم را تصحیح نموده و به عنوان منبع در اختیار اهل علم قرارداده اند.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: همیشه می فرمودند عالم، امام دارد و هرگز به خود اجازه تصرف در نظام هستی را نمی دادند و ایشان بسیار در مقابل ائمه ادب داشتند و همین ادب سبب شد رحلت ایشان  مقارن با ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بشود.

 مرتضوی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان قرارگاه، خاطر نشان کرد: انشاءالله روح علامه «حسن زاده آملی» عنایت بفرماید و همانطور که پرسنل قرارگاه در  جهت سازندگی کشور تلاش می کنند در امر خودسازی هم پیشگام بوده و به موفقیت دست یابند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار