نماینده ولی فقیه در گیلان:

لازمه «تبیین» مجهز شدن به دانش و آگاهی است

آیت‌الله «فلاحتی» با اشاره به اهمیت تبیین بسیاری از مسائل در جامعه گفت: بر همه لازم است خوبی‌های نظام اسلامی را بیان کنیم؛ ضمن اینکه لازمه تبیین مجهز شدن به دانش و آگاهی است.
کد خبر: ۴۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 01October 2021

لازمه تبیین مجهز شدن به دانش و آگاهی است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار داشت: شنبه ۱۰ مهر ماه مصادف با تبعید امام (ره) از ترکیه به نجف عراق در سال ۱۳۴۴ است و آیت الله «سید محسن حکیم» رئیس حوزه علمیه نجف نخستین شخصیتی بود که خارج شهر به استقبال امام (ره) آمد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روز وقف در ۱۲ مهر، تصریح کرد: در استان گیلان موقوفه‌های بسیاری داریم و می‌طلبد بر اساس مُرّ دین و قانون این موقوفه‌ها احیا شود.

وی با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، افزود: امام مجتبی (ع) فرمود: «کسی که عبادت را برای عبادت بخواهد خودش را تزکیه می‌کند.»

آیت الله فلاحتی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) در پنجشنبه هفته آینده خاطرنشان کرد: طبق روایتی از امام رضا (ع) اگر کسی به روزی حلال اندک در دنیا راضی شود خدا زندگی او را در دنیا ساده می‌کند، زن و بچه اش متنعم می‌شوند و خداوند چشم بینا نسبت به دنیا می‌دهد و این نتیجه رضایت انسان نسبت به روزی حلال است.

وی با اشاره به روز نیروی انتظامی مصادف با ۱۳ مهرماه جاری، تاکید کرد: این روز را به همه نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی که با تلاش شبانه روزی امنیت را برای جامعه و مرز‌ها فراهم می‌کنند، تبریک می‌گوییم.

امام جمعه رشت به سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب در روز اربعین با دانشجویان اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری موضوع تبیین را بیان فرمودند، زیرا تبیین سرچشمه بیداری جامعه و سد بزرگ و مستحکم در برابر افرادی است که می‌خواهند افکار عمومی را فریب دهند.

وی با بیان اینکه اگر یک اندیشه ناب و عقیده الهی بخواهد در میان مردم طرفدار داشته باشد ابتدا باید در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: تبیین موجب اقتدار اسلام در دنیای معاصر شده و براین اساس مردم ما با صلابت در برابر قدرت‌های سلطه گر ایستاده اند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تبیین بسیاری از مسائل در جامعه خاطرنشان کرد: بر همه لازم است خوبی‌های نظام اسلامی را بیان کنیم؛ ضمن اینکه لازمه تبیین مجهز شدن به دانش و آگاهی است.

وی داشتن اطلاعات درست توسط آحاد مردم را مهم دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد حقایق را در جامعه تبیین کنیم، زیرا اگر واقعیت‌ها را نگوییم دشمن افسارگسیخته دروغ می‌گوید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برخی افراد قلم به دست در داخل کشور به فریب افکار عمومی می‌پردازند، متذکر شد: تبیین باید پیراسته از تهمت و فریب باشد.

وی به گلایه بعضی از بازرگانان و مردم نسبت به بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان و صادرات کالا از جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: بسته شدن گذرگاه مرزی ارمنستان نقض حقوق بین المللی است و این روند اقدام شیطانی آمریکا را نشان می‌دهد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر حسن همجواری همه همسایگان جمهوری اسلامی ایران به ویژه کشور‌های مسلمان، افزود: بیگانگان فرا منطقه‌ای کمتر از آن هستند که بخواهند در کنار مرز‌های ما حرکت‌های ناموزون و نامتوازن داشته باشند.

وی با اشاره به اقتدار منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حسن همجواری و دوری از ایجاد التهاب با کشور‌های همسایه و جلوگیری از سلطه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه از راهبرد‌های نظام اسلامی است.

امام جمعه رشت مردم مسلمان منطقه را دلداده جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امیدواریم رؤسای کشور‌های منطقه هوشمندانه، عاقلانه و دلسوزانه تصمیم بگیرند و مواظب رفتار‌های خود باشند.

وی در ادامه پیرامون حقوق پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) نسبت به انسان ها، تاکید کرد: اطاعت از خدا، پیامبر صلی الله وآله وسلم و امام علیه السلام بر مردم واجب است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) و ائمه (ع) می‌توانند خطوط کلی زندگی انسان‌ها در دنیا را ترسیم کنند، خاطرنشان کرد: خدای متعال تبعیت از این انسان‌ها را لازم دانسته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار