مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

شهادت بیش از ۴۷۶ امدادگر جمعیت هلال احمر در هشت سال دفاع مقدس

امیر« نجاتی» گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 476 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر به شهادت رسیده‌اند که 13 تن از آن‌ها از شهیدان امدادگر خراسان شمالی هستند.
کد خبر: ۴۸۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ - 01October 2021

در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 476 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر به شهادت رسیده اندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور امیر «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، «ابوالفضل محبان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مدیران، مسئولان استانی و شهرستانی، در سالن همایش هلال احمر بجنورد برگزار شد.

امیر «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 476 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر به شهادت رسیده‌اند که 13 تن از آن‌ها از شهیدان امدادگر خراسان شمالی بوده‌اند،

وی افزود: جمعیت هلال احمر در طول هشت سال دفاع مقدس مجاهدت‌های فراوانی انجام داده است و تعداد شهدای این مجموعه نشان‌دهنده حضور امدادگران در تمامی صحنه‌های نبرد حق علیه باطل است.

امیر «نجاتی» با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با آموزش و سازماندهی گروه‌هایی در حوادث گوناگون به کمک مردم می‌آیند، افزود: احداث نقاهتگاه‌های درمانی، کمک به تجهیز واگن‌های قطار و اتوبوس‌ها برای برپایی درمانگاه سیار، آموزش، آماده‌سازی و سازماندهی نیروهای امدادی و تأمین گروه‌های 1000 نفری از امدادگران و اعزام همزمان آن‌ها به مناطق جنگی و همچنین حضور این نیروها در تمامی حوادث و رخ‌دادهای طبیعی و غیر طبیعی، از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

«ابوالفضل محبان» مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امدادگران و نجاتگران در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم صلح و نوع‌دوستی بودند و ارائه خدماتی همچون امدادگری، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و... را در خط مقدم نبرد به همنوعان ارائه می‌کردند.

وی با بیان این‌که امروز نیز امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند، افزود: امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با برپایی پست‌های غربالگری، اجرای طرح سردار شهید سلیمانی، انجام تست رپید در منازل افراد مشکوک به کرونا و... در خط مقدم پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، به همنوعان خود کمک می‌کنند.

در پایان این همایش از فرزندان شهدا و جمعی از پبیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس جمعیت هلال احمر خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار