امام جمعه کوهدشت:

مساجد را تقویت کنیم

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: ما در جامعه محتاج اخلاق و خودسازی هستیم، بایستی مساجد را تقویت کرده و در نماز جماعات و جمعه حضوری فعال داشته باشیم.
کد خبر: ۴۸۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ - 01October 2021

مساجد را تقویت کنیم

 به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: فرصت‌ها کوتاه است، هرکسی تقوا داشته باشد خداوند او را در بن بست‌ها قرار نمی‌دهد و یک‌راه خروجی برای او مهیا می‌کند.

وی با اشاره به تبیین خصوصیات رفتاری پیامبر اکرم (ص)، افزود: اخلاق و کارهای پیامبر اکرم (ص) قرآنی بود و با دین اسلام مردم را زنده و پویا کرد و به معرفت خداوند متعال رساند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه باطن عاشورا سراسر توحید است، عنوان کرد: امروز روز امتحان ما به شمار می‌رود، دین با روش و برخورد رفتاری پیامبر اکرم (ص) آغاز شد و ترکیبی با احکام و اعتقادات الهی و قرآنی است.

وی تصریح کرد: ما در جامعه محتاج اخلاق و خودسازی هستیم، بایستی مساجد را تقویت کرده و در نماز جماعات و جمعه حضوری فعال داشته باشیم.

طهماسبی ضمن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، گفت: امت اسلامی باید هوشیار باشند که از خط اصیل دین اسلام خارج نشوند چراکه برکت شامل حال آنان خواهد شد و به کمال خواهند رسید.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به سخنان روز اربعین مقام معظم رهبری، بیان کرد: دانشجویان بایستی مسائل را به‌درستی تبیین کنند چراکه دشمنان در فضای مجازی در حال سیاه نمایی و وارونه جلوه نمودن خدمات نظام است، اگر حرکت عظیم امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌کلثوم (س) نبود، ماندگاری روز عاشورا نیز نبود.

وی با اشاره به بازی تکراری و اخیر آمریکا، اروپا و آژانس درزمینهٔ مسائل هسته‌ای ایران، گفت: این دولت کاملاً هوشیار است، ایران دروازه شرق و قدرت اول منطقه بوده و از حیثیت خود دفاع خواهیم کرد و این رزمایش در شمال غرب کشور نمایش مانور قدرت بوده و بسیار مهم است‌.

طهماسبی با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد: مردم یمن در آستانه پیروزی بزرگی هستند که امیدواریم به‌زودی محقق شود و هم‌چنین انتخابات عراق در ۱۸ مهرماه بسیار مهم است که امیدواریم به نفع محور مقاومت و شیعیان عراق تعیین شود.

امام‌جمعه کوهدشت خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین کارهای پیامبر اکرم(ص) این بود که امامت را معرفی و حضرت امیر المومنین(ع) را به‌عنوان جانشین اعلام نمود و خط سیاست واقعی را معرفی کرد، آفت سیاست بی‌تقوایی است.

وی با اشاره به برنامه گرامیداشت روز اربعین در شهرستان، بیان کرد: در این روز برنامه خوبی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) طبق اعلام قبلی و جلسات هماهنگی، با رعایت فاصله اجتماعی باشکوه برگزار شد، راهپیمایی اصلی اربعین مربوط به مسیر نجف به کربلا است، برخی نباید به دنبال اختلاف‌افکنی در شهرستان و کم رونق کردن مسجد باشند، کسی که کوچک‌ترین کنایه را در این راستا علیه مسجد اعلام دارد بی‌تقوایی خود را نشان داده است، طبق فرمایش مقام معظم رهبری بایستی به مساجد عظمت داد و در پویایی آن کوشید‌.

طهماسبی گفت: انتصاب آقای زیویار به‌عنوان استاندار جدید لرستان را تبریک عرض می‌کنیم، بایستی همه کمک کنیم که در مسیر خود موفق شوند و مشکلات اشتغال و محرومیت لرستان را رفع کند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: متأسفانه وضعیت انباشت و جمع‌آوری زباله در شهر کوهدشت نامطلوب است، این شورای شهر جدید چه‌کار می‌کند که شهر از زباله پرشده است، شهردار تا وقتی شهردار است بایستی در قبال مردم مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار