امام جمعه گناوه مطرح کرد؛

ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز «علامه حسن‌زاده آملی»

حجت‌الاسلام «رکنی حسینی» گفت: از ویژگی‌های عالم برجسته «علامه حسن‌زاده آملی» ولایت‌پذیری و همراهی با نهضت حضرت امام (ره) و بصیرت و ارادت به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۴۸۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳ - 01October 2021

ولایت پذیری از ویژگی‌های «علامه حسن زاده آملی»به گزارش  دفاع‌پرس  از بوشهر، حجت الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز اربعین حسینی اظهار داشت: تبیین و افشاگری از نکات بسیار مهمی است که رهبری به عنوان جهاد تبیین معرفی کردند و فرمودند: «جهاد تبیین خنثی کننده حرکت دشمن است».

امام جمعه گناوه با بیان اینکه بسیاری از حقایق وجود دارد که باید تبیین شود ولی به تعبیر فرموده مقام معظم رهبری تبیین دارای بایدها و نبایدهایی است گفت: بایدهای تبیین و افشاگری فضای مجازی باید با منطق قوی، سخن متین، عقلانیت کامل و همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی همراه باشد.

وی با اشاره به نبایدهای افشاگری و تبیین با اشاره به اینکه رهبری فرمودند که تبیین باید پیراسته از دشنام، تهمت و فریب و دروغ باشد افزود: اگر جوانان ما بخواهند در فضای مجازی و سایبری جهاد تبیین و افشاگری و فعالیت کنند باید این فرمایشات رهبری و بایدها و نبایدها را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: با تسلیت ارتحال عالم برجسته و دانشمند علامه حسن زاده آملی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی، عالمی دانشمند، برجسته، حکیم، جامع معقول و منقول و صاحب بیش از ۱۹۰ اثر ارزشمند در موضوعات متعدد فلسفی، عرفانی، اخلاقی و فقهی بودند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: از ویژگی‌های این عالم برجسته ولایت پذیری و همراهی با نهضت حضرت امام (ره) و بصیرت و ارادت به رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به ۲۸ ماه صفر و آغاز هفته وقف گفت: وقف یک سنت حسنه و صدقه جاریه است که پایه گذار آن پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند و باید در زندگی خود به آن اهتمام داشته باشیم.

امام جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری وفات پیامبر گرامی اسلام گفت: باید سیره و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری و اخلاق پیامبر (ص) را در جامعه نهادینه کنیم و به وصیت آن حضرت که سفارش به قرآن و اهل بیت (ع) بود عمل کنیم و از آنها جدا نشویم.

وی با اشاره به کنفرانس نمایشی و مضحک آشتی و عادی سازی با حضور برخی از اشخاص در اربیل عراق با رژیم رو به زوال صهیونیستی گفت: از اهداف اصلی دشمنان از این نشست، هنجارشکنی از قباحت این اقدام‌ها در کشور عراق، حساسیت سنجی واکنش‌ها در مقابل اینگونه نشست‌ها، اختلاف افکنی و ناآرامی در آستانه انتخابات مجلس عراق است.

وی تصریح کرد: دشمنان نمی‌دانند که عراق جایگاهی برای رژیم صهیونیستی نخواهد بود و مردم عراق در مقابل این توطئه دشمن خواهند ایستاد و همانگونه که آمریکا با خفت از افغانستان رانده شد در عراق نیز بقایای آمریکایی‌ها به زودی بیرون رانده خواهند شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در روزهای پایانی هفته آینده به استان بوشهر خاطرنشان کرد: این سفرها بارقه امیدی در دل مردم ایجاد خواهد کرد و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا خواهند شد.

وی گفت: مردم استان بوشهر همواره حامی انقلاب و نظام اسلامی و مسئولان بوده و هستند و مطالبات به حقی دارند.

امام جمعه گناوه گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی است ولی جوانان این استان شغل مناسب ندارند و از روی اجبار به برخی مشاغل روی می‌آورند که خواسته هیچکس نیست اما از سر ناچاری است.

وی گفت: در حالی که استان بوشهر پهناور و دارای مرز ساحلی و ذخایر خدادادی فراوانی است جوانان مجبور به کار در خط حمل کالا (شوتی) هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به پخش گزارشی از رسانه ملی پیرامون حمل کالا در بنادر جنوبی ادامه داد: رسانه ملی اگر مشکلی یا آسیبی در استان یا یک نقطه کشور وجود دارد نباید آن را یک طرفه پخش کند و مردم را متهم کند.

وی با اشاره بر اینکه هیچکس با پدیده شوم قاچاق موافق نیست و فرمایش مقام معظم رهبری مطاع است و ما همگی تابع ولایت هستیم بیان کرد: بسیاری از افراد تحصیل کرده و جوانان این شهرستان و استان بوشهر به دلیل بیکاری مجبور به حمل کالا هستند که باید با توجه به ظرفیت‌های استان برای جوانان اشتغال مناسب ایجاد شود.

وی یادآور شد: آیت الله رئیسی قطعاً دغدغه مردم را دارند و در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز به مردم قول دادند که بحث کالای ملوانی باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار