ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای دانش‌آموز در «زارچ» برگزار شد

ویژه‌برنامه بزرگداشت شهدای دانش‌آموز «زارچ» و مراسم بزرگداشت دانش‌آموز فداکار و ایثارگر ایذه‌ای «علی لندی» در دبستان «خاندان سلمان» منطقه «زارچ» استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴ - 01October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، ویژه برنامه بزرگداشت شهدای دانش‌آموز «زارچ» و نوجوان فداکار ایذه‌ای شهید «علی لندی» با حضور مسئولان آموزش و پرورش، سپاه ناحیه زارچ و جمعی از دانش‌آموزان این شهرستان در دبستان خاندان سلمان منطقه زارچ در استان یزد برگزار شد.

حجت الاسلام «محمدرضا فخرالدینی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار بین اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار بین اقشار مختلف از جمله الزامات توسعه اجتماعی جامعه است که باید از دوران نوجوانی بین افراد جامعه ترویج داده شود.
 
تلاوت قرآن کریم به نیت شهید لندی توسط برخی دانش‌آموزان، تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز، رونمایی از پیام دانش آموزان و فرهنگیان زارچ به خانواده شهید علی لندی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این بزرگداشت است.
 
«مهران فاطمی» استاندار یزد که به دلیل همزمانی این مراسم با آئین تکریم و معارفه استاندار امکان حضور در یادواره شهدای دانش‌آموز زارچ را نداشته است با صدور پیامی از برگزاری این مهم قدردانی و اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار رمز توسعه همه جانبه جامعه اسلامی است.
 
استاندار یزد در پیام خود به مناسبت یادواره شهدای دانش آموز زارچ صادر شده آورده: شهادت، برترین درجه کمال و شکوهمندانه‌ترین عروجی است که هر مجاهد راه حق آنرا آگاهانه و با افتخار بر می‌گزیند و به مصداق «عند ربهم یرزقون» جاودانی همیشگی خود را تضمین می‌کند. چه زیبا تعبیری است فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که شهدای والا مقام را مظهر قدرت کشور و پرچم استقلال و شرافت ملت می‌دانند.
 
در ادامه این پیام آمده: دوران دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایثار و نثار است که عطر مست کننده شهادت را آنچنان در جامعه اسلامی پراکنده ساخت که بسیاری از جوانان و نوجوانان این مرز و بوم مقدس نیز در قامت دانش آموز به دعوت و ندای الهی پیر فرزانه جمارانی امام راحل عظیم الشان (ره) لبیک گفتند و صحنه‌های جاودانه‌ای از دلبستگی به معبود خویش را رقم زدند که برای همیشه در تاریخ فداکاری و جانفشانی مانا خواهد ماند.
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از پیام خود افزود: تاریخ ایران اسلامی، مملو از رشادت‌ها و فداکاری‌های جوانان و نوجوان غیور بوده و خواهد بود که نمونه دیگری که نشانه آشکاری از ریشه دار بودن فرهنگ فداکاری و جانفشانی است شجاعت قهرمان ملی و نوجوان ایذه‌ای شهید علی لندی است که با درس آموزی از مکتب متعالی شهید حسین فهمیده ها، صحنه دیگری از رشادت و غیرت جوانان و نوجوانان میهن عزیز اسلامی را به نمایش گذاشته و تکریم و تجلیل همگان را برانگیخت.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عذرخواهی صمیمانه به دلیل عدم امکان حضور در محفل معنوی بزرگداشت شهدای والامقام دانش آموز و نوجوان فداکار شهید علی لندی، از دعوت همه خادمان شهدا، که خدمتشان در زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر ازشهادت نیست قدردانی نموده و موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدای گرانقدر، این سرو‌های ازادی و کرامت از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها