نوجوان آمریکایی مبلغ داعش دستگیر شد

نوجوان آمریکایی، به حمایت گسترده از داعش در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.
کد خبر: ۴۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ - 13June 2015

نوجوان آمریکایی مبلغ داعش دستگیر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی پس از انتشار بیش از هفت هزار توئیت در شبکههای اجتماعی به جرم خود در حمایت از گروه تروریستی داعش و فراهم کردن زمینه برای مسافرت یک جوان ۱۸ ساله به سوریه اعتراف کرد.

روزنامه “رای الیوم”  به نقل از یک مقام مسئول در دفتر تحقیقات فدرال آمریکا گزارش داد: “علی شکری امین” شهروند ۱۷ ساله ساکن ایالت ویرجینیا آمریکا دیروز در دادگاه اسکندیه در شرق ویرجینیا به کمکهای خود به اعضای گروه تروریستی داعش در شبکههای اجتماعی اعتراف کرد.

منابع قضایی تاکید کردند: امین در  ژوئن ۲۰۱۴ بیش از هفت هزار توئیت تبلیغاتی برای ارائه کمک مادی یا راهنمایی به داوطلبانی که قصد پیوستن به داعش را دارند، منتشر کرده بود. صفحه شخصی امین در توئیتر، روزانه بیش از چهار هزار بازدیدکننده داشته است.

جان کارلین دستیار دادستان کل امنیت ملی آمریکا در بیانیهای گفت: این پرونده تبلیغات و جذب نیرو و نحوه عملکرد داعش را در جوامع نشان میدهد و باید بدانیم که این تبلیغات توسط جوانان مشاهده میشوند. وی اعتراف کرد: وی به یک جوان ۱۸ آمریکایی برای رفتن به سوریه از طریق استانبول و پیوستن به داعش کمک کرده است.

حکم امین در ۲۸ آگوست (۷ شهریور) آینده صادر خواهد شد و در صورت محکوم شدن، با مجازات ۱۵ سال زندان مواجه خواهد شد و در طول زندگی با آزادی مشروط تحت کنترل قرار میگیرد.

 

منبع: العالم

نظر شما
پربیننده ها