شهید «احمد مقیمی فیروزآبادی»:

شهادت فوز عظیمی است که نصیب هرکسی نمی‌شود

شهید «احمد مقیمی فیروزآبادی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: شهادت فوزی است عظیم که نصیب هرکسی نمی‌شود؛ بلکه خداوند رحمان به هرکس از بندگانش که خواسته باشد، عنایت می‌کند و من تنها آروزیم شهادت است؛ شهادت در راه خدا.
کد خبر: ۴۸۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳ - 06October 2021
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد. همانان که جان برکف برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهید «احمد مقیمی فیروزآبادی» یکی از ۴ هزار شهید استان یزد است که نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت شد.
 
شهادت فوزی است عظیم که نصیب هر کسی نمی‌شود
 
نگاهی به زندگی نامه شهید «احمد مقیمی»

«احمد مقیمی» اول فروردین سال ۱۳۴۷ در «فیروزآباد» شهرستان «میبد» دیده به جهان گشود در زمان وی پدرش «میرزامحمد» به مقنّی‌گری مشغول بود. «احمد» دوران کودکی را در کنار پدر و مادر خود سپری کرد و پس از یادگیری روخوانی قرآن، به مدت ۲ سال در مکتب‌خانه و در آستانه هفت سالگی راهی مدرسه شد و پس از گذراندن مقاطع دبستان و راهنمایی، ضمن اشتغال به تحصیل شبانه در مقطع دبیرستان، روز‌ها در حوزه علمیه به تحصیل علوم دینی مبادرت ورزید.

پس از آغاز جنگ تحمیلی، «احمد» ۱۵ سال داشت که در سال ۱۳۶۲ با عشق به امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، داوطلبانه راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در اولین اعزام خود، در عملیات «خیبر» شرکت کرد و پس از عملیات ضمن بازگشت از جبهه و دیدار با مراد و مقتدای خود امام خمینی (ره)، بر عشق و علاقه‌اش نسبت به حضور در جبهه افزوده شد؛ بنابراین برای دومین‌بار به جبهه اعزام شد و در عملیات «بدر» شرکت کرد.
 
«احمد مقیمی» پس از عملیات «بدر» در منطقه پدافندی شرق دجله به دفاع از مواضع خودی مشغول بود که در تاریخ ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در حالی‌که ۲ روز به تاریخ مرخصی وی باقی مانده بود، به خواسته دیرینه خود که همانا شهادت فی سبیل الله بود نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش پنج روز پس از شهادت، همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) تشییع و در گلزار شهدای فیروزآباد صدوق به خاک سپرده شد.
 
وصیت‌نامه شهید «احمد مقیمی»
 
به نام الله پاسدار خون شهیدان و یاری دهنده مستضعفان.

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا»

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

با سلام و درود بر منجی عالم بشریت ولی عصر حضرت صاحب‌الزمان (عج) و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بت‌شکن قرن حضرت آیت‌الله امام خمینی و با درود بر شهیدان اسلام از کربلای حسین تا کربلای ایران و درود بر شهیدان جنگ تحمیلی و با عرض سلام و درود بر شما خانواده‌های شهدا که با صبرتان، کمر استکبار جهانی شرق و غرب خون‌خوار را شکسته و می‌شکنیم. وصیتنامه خود را آغاز می‌کنم؛

شهادت فوزی است عظیم که نصیب هرکسی نمی‌شود؛ بلکه خداوند رحمان به هرکس از بندگانش که خواسته باشد، عنایت می‌کند و من تنها آروزیم شهادت است؛ شهادت در راه خدا.

ای برادران عزیزم! این را باید توجه داشته باشید که زمان، زمان امتحان است؛ امتحانی بس بزرگ، این امتحان الهی بزرگ را همچون یاران حسین (ع) و شما زنان و خانواده‌های شهدا همچون زینب (س) پس دهید.

برادران حزب اللهی! (البته این لفظ حزب اللهی که به کار می‌برم یک وقت عده مخصوصی را در نظر نگیرید که همه بندگان خدا حزب اللهی هستند) این را توجه داشته باشید که هرکاری که می‌کنید این سه نکته را در آن کنجانده باشد که، «به نام خدا»، «برای خدا» و «به یاد خدا» باشد که اگر این سه نکته را در نظر داشته باشیم، همیشه خدا از ما راضی و اعمال‌مان در درگاه او مورد قبول قرار می‌شود.

شما خانواده‌های شهدا، شما ای پدر و مادر عزیزم! خدای ناکرده کاری نکنید که این منافقین از خدا بی‌خبر خوشحال شوند و گذشته از این، اجر خود را از دست داده باشید؛ چراکه فردا روز قیامت فرزندان شما می‌خواهند دست‌تان را بگیرند و داخل بهشت شوند، اصلاً شما برای چه این همه ناراحت شوید، به چه خاطر؟ شما باید خوشحال باشید که این درجه بس بزرگ نصیب فرزندتان شده، دعا کنید که ‌این شهادت‌ها در درگاه خداوند پذیرفته شود.

برادران! هرچه شما کردید و این پایگاه‌های بسیج؛ چراکه این پایگاه‌ها ثمره خون هزاران شهید است؛ [اگر] خدای ناکرده به‌خاطر یک اختلافاتی که میان چند نفر است، پایگاه تعطیل شود، چه دارید برای جواب خون شهیدان؛ به این زیاد توجه کنید.

برادران من، ای عاشقان مهدی (عج)! هر چه شما کردید، امام عزیز را خدای ناکرده تنها نگذارید و دعای این پیر جماران را از یاد مبرید، دعا برای فرج حضرت صاحب‌الزمان (عج) را از یاد مبرید؛ چراکه ان‌شاءالله به امید خدای تبارک و تعالی به زودی زود آن حضرت ظهور کند و انتقام خون شهیدان را از این ظالمین بگیرد.

ضمناً از هر کسی که مرا می‌شناسد، طلب حلال بودی می‌کنم و از شما می‌خواهم که مرا ببخشید و از هر کس که از من قرضی دارد، به خانواده من مراجعه نماید و بگوید. به امید پیروزی حق بر استکبار جهانی.

خدایا پروردگارا، این امام امت را تا انقلاب مهدیت حتی کنار مهدی، او را نگهدار.

پروردگارا، الها، فرج ولی عصر امام زمان (عج) را نزدیک بگردان.

خدایا مرگ مرا شهادت در راهت قرار بده.

الها، پروردگارا! این بنده گنهکارت این ذلیل درگاهت یعنی مرا ببخش.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

۱۳۶۳/۱۲/۱۳

احمد مقیمی 

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها