کارشناس مسائل لبنان مطرح کرد؛

ضرورت توجه دولت جدید لبنان به مشکلات معیشتی مردم

شکیبایی گفت: اگر «میقاتی» همچنان چشم انتظار و گوش به‌فرمان آمریکا، عربستان و فرانسه بماند، بدون شک موفق نخواهد شد چراکه مطالبات مردم در حوزه مسائل سیاسی نیست و آن‌ها مشکلات مالی و معیشتی دارند.
کد خبر: ۴۸۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 02October 2021

ضرورت توجه دولت جدید لبنان به مشکلات معیشتی مردم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل لبنان در گفت‌وگویی درباره تشکیل کابینه سیاسی جدید لبنان با محوریت نجیب میقاتی و میزان موفقیت آن، اظهار داشت: استمرار هر دولتی خصوصاً در شرایط کنونی لبنان بستگی به این دارد که مطالبات مردم را تا چه اندازه در اولویت قرار دهد و از ورود به نزاع‌های سیاسی و حاشیه‌ای بپرهیزد.

وی افزود: اگر نجیب میقاتی همچنان چشم انتظار و گوش به‌فرمان آمریکا، عربستان و فرانسه بماند، بدون شک موفق نخواهد شد چراکه مطالبات مردم در حوزه مسائل سیاسی نیست و آن‌ها مشکلات مالی و معیشتی دارند.

کارشناس مسائل لبنان گفت: به‌خاطر تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در یکی دو سال اخیر علیه دولتمردان لبنان اعمال کردند تا آن‌ها را وادار به پیروی از منافعشان کنند، هم اکنون وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم لبنان بسیار شکننده شده و آن‌ها با مخاطرات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شکیبایی با اشاره به قطع کمک‌های مالی دول خارجی به لبنان با تحریک آمریکا گفت: مشکلاتی که آمریکایی‌ها به دولت لبنان تحمیل کردند تاحدی بود که وقتی مردم این کشور پولی را در بانک‌ها می‌گذاشتند، نمی‌توانستند آن را پس بگیرند.

وی با بیان اینکه در تابستان تأمین برق و سوخت یکی از دغدغه‌های مهم مردم لبنان بود، تصریح کرد: مردم لبنان انتظار دارند دولت جدید از حاشیه‌ها دوری کرده و به متن مشکلات آن‌ها برسند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار