شهید «جعفر خاکسار کهنگی»:

کمال انسان از هدف امام خمینی (ره) سرچشمه می‌گیرد

شهید جعفر خاکسار کهنگی در وصیت‌نامه خود آورده است: «دست از امام بزرگ برندارید که سعادت بزرگ انسان در آن است و کمال انسان از چنین هدفى که امام دارند سرچشمه می‌گیرد.»
کد خبر: ۴۸۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ - 02October 2021

کمال انسان از هدف امام خمینی (ره) سرچشمه می‌گیرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «جعفر خاکسار کهنگی» فرزند «محسن»، هشتم تیر ۱۳۴۴ در کاشان دیده به جهان گشود و سرانجام در تاریخ  هفتم مهر ۱۳۶۳، مصادف با دوم محرم همان سال به فیض شهادت نائل آمد.   

 وصیت‌نامه شهید جعفر خاکسار کهنگی

«بسمه تعالى

خدا را شکر که عنایت و به ما توفیق رفتن به جبهه را عطا فرمود. اینک امام خمینى به خواست خدا، به فریاد اسلام رسید و این مکتب عزیز را در میان جهان کفر به مرحله رشد و توسعه رسانید، برماست که با توفیق خداوند به یارى دین مبین اسلام بشتابیم تا در روز قیامت، در پیشگاه خداوند خجالت زده نباشیم. اینک امت ما در آزمایش قرار گرفته است و میدانى باز شده براى قرب به خداوند بزرگ و پاک کردن وجود خود. چه خوب است انسان با دیدى روشن در این میدان قرار بگیرد، دل خود را زیاد به این دنیاى خاکى مشغول نسازد و به دنبال آن هدفى برود که خداوند براى انسان قرار داده است.

اى خداى بزرگ چگونه می‌توانیم به این نعمات پاسخگو باشیم و چگونه با این اعمالى که داریم خواهیم توانست در آن روزى که به‌جز تو فریادرس نخواهد بود، حاضر شویم و خجالت زده نباشیم.

اى خداى بزرگ! تو از آن رحمت بى‌منتهایى که داشتى این انسان‌هاى پاک و خالص را براى هدایت ما فرستادى، اما این دنیا با ظواهرش، ما را به خودش مشغول ساخته است.

اى خداى بزرگ! از آن رحمت بى‌منتهایت نیّات ما را خالص گردان تا به پیشگاه تو خالصانه بشتابیم.

اما شما پدران و مادران شهیدپرور! بدانید که خداوند نعمتى عظیم شامل حال شما کرده که این‌چنین توفیقى نصیب شما شده است.

دست از امام بزرگ برندارید که سعادت بزرگ انسان در آن است و کمال انسان از چنین هدفى که امام دارند سرچشمه می‌گیرد.

نماز‌ها و دعاهاى شما باعث شد که خدا به شما این‌چنین عنایتی فرماید و یاد خدا و امام حسین (ع) بودنِ شما بود که با لطف خداوند، اسلام عزیز در میان شما رشد کرد.

والسلام، فرزند شما جعفر خاکسار»

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها