کارشناس مسائل منطقه:

آزادی‌سازی «مأرب» نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده یمن دارد

میرابیان گفت: گرفتن استان مأرب با توجه به اینکه آخرین استان بخش شمالی یمن است و در اختیار مزدوران قرار دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده یمن و آزادسازی بخش جنوب و شمال یمن خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 03October 2021

آزادی‌سازی «مأرب» نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده یمن خواهد داشت

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «رضا میرابیان» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی با اشاره به پیشروی نیرو‌های انصارالله در یمن، اظهار داشت: در عملیات مأرب می‌شود گفت که نیرو‌های دولت نجات ملی یا نیرو‌های انصارالله عملاً به نزدیکی و حومه استان مأرب رسیده‌اند و تلاش دارند که با کمترین آسیب رساندن به مردم و شهر، به‌صورت مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو با قبائل این استان که تا الان هم موفقیت‌آمیز بوده، این استان پس بگیرند.

وی بیان داشت: در واقع می‌شود گفت که از دلایل کندی و تأخیر در عملیات به این بود که انصارالله مایل نیست که به مردم، شهر و تأسیسات نفتی و گازی آسیبی وارد شود. اما دور از انتظار نخواهد بود که در هفته‌های آینده شاهد ورود دولت نجات ملی به این استان باشیم.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: در همین حال انصارالله قدم‌هایی را در رابطه با آزادسازی استان شبوة که استان همسایه‌های جنوبی استان مأرب هست و به دریا راه دارد، در پیش گرفته است.

میرابیان در پایان بیان داشت: یعنی در واقع می‌توان گفت که گرفتن استان مأرب با توجه به اینکه آخرین استان بخش شمالی یمن است و در اختیار مزدوران قرار دارد، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده یمن و آزادسازی بخش جنوب و شمال یمن خواهد داشت.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار