رئیس دانشگاه صنعتی سهند:

باید راهکارهای متناسب با نوع تهاجم دشمنان را اتخاذ کنیم

«مصطفی قره‌باغی» گفت: زمانی راهکار مقابله با تهاجم دشمنان گرفتن اسلحه بود، اما امروز باید راهکارهای متناسب با نوع تهاجم دشمنان را اتخاذ کنیم.
کد خبر: ۴۸۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ - 03October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، «احمدرضا مصطفی قره‌باغی» رئیس دانشگاه صنعتی سهند در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور خانوادهای معظم شهدا در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد، اظهار داشت: مهرماه یادآور روزها و خاطراتی است که ۴۰ سال قبل دشمن بعثی با یورش به داخل خاک کشورمان حوادثی را به وجود آورد که در کنار تجارب تلخ، برخی دستاوردهای مهمی نیز به کشورمان به همراه داشت.

وی ادامه داد: در شرایطی که انقلاب اسلامی به تازگی پیروز شده بود دشمن بعثی با حمایت کشورهای غربی و شرقی به کشور ما حمله کرد و در این شرایط بحرانی، فرمان امام خمینی (ره) عامل مهمی بود که تمام ملت بسیج شوند تا با وجود عدم دسترسی به امکانات و حمایت‌ها و تنها با توکل به خداوند و اعتماد به توانمندی داخلی، در مقابل این هجمه بایستند؛ به نحوی که بعد از هشت سال دفاع مقدس هیچ‌کدام از اهداف دشمن تحقق نیافت.

این مسئول بیان کرد: همه‌ این دستاوردها در سایه‌ جهاد و شهادت طلبی انسان‌های وارسته‌ای رقم خورد که بزرگترین سرمایه‌ خود یعنی جان‌شان را در طبق اخلاص قرار داده و از کشور محافظت کردند. مردم ایران خون خود را نثار کردند تا در برابر ابرقدرت‌ها حرفی برای گفتن داشته باشند. در سایه‌ مجاهدت‌های انسان‌های مخلص بود که امروز توان نظامی ما در منطقه اول است و گواه این امر، حمله به پایگاه نظامی آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی بود.

وی با اشاره به اینکه انوع تهاجم فرهنگی دشمن گفت: زمانی راهکار مقابله با تهاجم دشمنان گرفتن اسلحه به دست بود، اما امروز باید راهکارهای متناسب با نوع تهاجم دشمنان را اتخاذ کنیم. در شرایطی که وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم، بیانیه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیر را برای همه‌ ما روشن کرده است. با توجه به محورهای مختلف این بیانیه برای هرکدام از ما تکلیف و وظیفه‌ای مشخص شده است.

قره‌باغی اضافه کرد: بحث توسعه‌ علم به عنوان یکی از محورهای مهم بیانیه‌ گام دوم انقلاب متوجه ما دانشگاهیان است. مراکز آموزشی شناخته شده‌ترین محل برای این امر محسوب می‌شوند و آنچه که در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، نتیجه‌ تلاش همه‌ عزیزانی است که در خانواده‌ بزرگ دانشگاه حضور دارند و لذا همه‌ ما باید اهمیت جایگاه خود را بدانیم و با همکاری با یکدیگر به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را یکی دیگر از محورهای مهم بیانیه‌ گام دوم انقلاب برشمرد و تاکید کرد: این محور مربوط به همه‌ ما است و با توجه به اینکه راه و رسم زندگی شهدا در خانواده‌های شهدا نیز وجود دارد، ما باید این سبک زندگی را سرمشق کار و جزو برنامه‌های زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار