کارشناس مسائل سیاسی:

انقلاب اسلامی هویت پایدار و ماندنی است

حجت‌الاسلام احدی گفت: انقلاب اسلامی یک چارچوب و هویت پایدار ماندنی است، اما دشمنان قصد دارند با حربه جنگ نرم، افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند.
کد خبر: ۴۸۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ - 03October 2021

انقلاب اسلامی هویت پایدار و ماندنی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «داوود احدی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی با تصریح بر اینکه با وقوع پدیده انقلاب اسلامی، شاهد وقوع آثار و تغییرات شگرفی در ایران و جهان بودیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی همه جهان و روابط بین‌الملل تحت شعاع خود قرار داد. تا قبل از انقلاب اسلامی، هیچ حد و مرزی در روابط با استعمارگران وجود نداشت و در واقع همه خطوط قرمز نادیده گرفته می‌شدند.

وی از ایجاد ماهیتی جدید توسط انقلاب اسلامی گفت و بیان کرد: ایران پس از انقلاب، در روابط با کشور‌های بیگانه خطوط قرمز و حدود مشخصی را ترسیم کرد که حتماً باید رعایت شوند تا بین با کشور‌های جهان ارتباطی دو سویه داشته باشیم.

 کارشناس مسائل سیاسی از ایجاد یک ماهیت جدید توسط انقلاب اسلامی گفت و تصریح کرد: استعمارگران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چالش برخوردند، زیرا تا قبل از انقلاب اسلامی همه منابع و منافع ایران را برای خود می‌دانستند و هیچ حد و مرزی در این مورد نداشتند. متأسفانه تا قبل از انقلاب منافع ملی نادیده گرفته می‌شد و ارتباط با کشور‌های ابرقدرت با هزینه‌های گزاف صورت می‌گرفت.

وی کاپیتولاسیون را مصداقی از استعمارگری بیگانگان در ایران عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی صرفاً یک تغییر هر چند از نوع عمیق و ژرف نبود بلکه این انقلاب، اصیل است و هویت و اصالت دارد.

حجت‌الاسلام احدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تمام محور‌های مقدسی که دارد، یک چهره اصیل و منحصر به فرد است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با پیروزی خود، حمایت از اقشار مستضعف جهان را در دستور کار خود قرار داد. با توجه به این اهداف مقدس، ساختار‌های موجود کاملاً ماندنی است و غیر قابل تغییر است.

 استاد دانشگاه از غیر قابل تغییر بودن انقلاب اسلامی گفت و بیان کرد: انقلاب اسلامی یک چارچوب و هویت پایدار ماندنی است و اگر قرار است تغییری در این ساختار ثابت ایجاد شود، مستلزم حادث شدن قضاوت و دادگستری در اذهان عمومی است و این همان خواسته استعمارگران و بیگانگان است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن به‌عنوان حربه‌ای برای تغییر افکار عمومی عنوان کرد: دشمنان به دنبال این تلقی هستند که انقلاب اسلامی صرفاً یک تغییر بود و تغییر جدیدی باید حادث شود، زیرا کارایی لازم را نداشت.

حجت‌الاسلام احدی از تلاش دشمنان برای اعمال فشار به مردم ایران گفت و عنوان کرد: آن‌ها قصد دارند از تغییر ماهیت انقلاب بگویند، زیرا وقتی مردم بپذیرند ماهیت این انقلاب تغییر کرده است، خواهند پذیرفت که نیاز به تغییر دیگری رخ دهد و انقلاب اسلامی حذف شود که این مسئله ظلم به اصیل یعنی همان انقلاب اسلامی است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها