نماینده ولی فقیه در مازندران:

«دفاع مقدس» و «دفاع از حرم»، ۲ صفحه درخشان ملت ایران در تاریخ هستند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: هشت سال دفاع مقدس و شش سال دفاع از حرم، ۲ صفحه درخشان مردم ایران در تاریخ هستند.
کد خبر: ۴۸۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ - 03October 2021

دفاع مقدس و دفاع از حرم دو صفحه درخشان ملت ایران در تاریخ استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران، عصر امروز (یک‌شنبه) در یادواره شهدای مدافع حرم «کلیجانرستاق»، با تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و همچنین ارتحال علامه «حسن‌زاده آملی»، اظهار داشت: این عالِم، افتخار نه‌تنها مازندران، بلکه جهان اسلام است و خدا را شکر می‌کنیم که در چنین فضای شهدایی، اربعینی، حسینی و اهل بیتی زندگی می‌کنیم.

وی افزود: امروز این مناسبت، کربلای خان‌طومان را برای ما یادآور شده است که شعله‌ای از جماران است و از این شعله‌ها، شعله‌های ایثار، حماسه و جهاد در آینده خواهیم داشت و پیشروی انقلاب اسلامی عرصه‌های جدیدتری از رویارویی ما با استکبار جهانی و عوامل‌شان به‌وجود خواهد آورد و ما باید خودمان را آماده کنیم.

محمدی لائینی بیان داشت: ملت ایران اسلامی باید این مشعله‌ها را به میدان‌های جدید برای فتوحات جدید و سرنگونی بت‌های ریز و درشت حاکم بر بشریت امروز آماده سازد و این مسئولیت و رسالتی است که خدا برای این مردم درنظر گرفته است و جای افتخار دارد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید زمینه را برای حضور جهانی حضرت مهدی (عج) آماده کنیم، گفت: هشت سال دفاع مقدس و شش سال دفاع از حرم، ۲ صفحه درخشان مردم ایران در تاریخ هستند.

وی بر لزوم نامگذاری هفته‌ای به نام دفاع از حرم تأکید کرد و ضمن قدردانی از برگزارکنندگان یادواره، افزود: شهادت مزد جهاد انسان‌های مجاهد و بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه مجاهدانی که در جبهه برای دفاع حضور یافتند، پاداشی همطراز با شهادت در روز قیامت دریافت می‌کنند، اظهار داشت: از یک نظر مهمتر از شهادت، جهاد است و ما مأمور به جهاد هستیم و مجاهدین با جهادشان بزرگترین عبادت را انجام دادند و از مملکت، ناموس، دین، فرهنگ، اصالت و عفاف و حجاب، نماز و عبادت باید دفاع کرد.

محمدی لائینی با بیان اینکه جهاد از شهادت هم مهم‌تر است و انسان را از همه گناهان می‌شوید، به دفاع از حرم اشاره و تصریح کرد: دفاع از حرم، دفاع از جمهوری اسلامی است.

امام جمعه ساری گفت: جهاد با نفس نیز جهاد بزرگی است و نگاه حرام، حرف حرام و کسب حرام نگران‌کننده است و مومن باید به دنبال کسب حلال باشد و از دزدی‌ها و اختلاس‌ها پرهیز کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار