در مراسمی با حضور فرمانده نهاجا در مشهد؛

آیین رونمایی از کتاب «در محضر کلنل» برگزار شد + تصاویر

آیین رونمایی از کتاب «در محضر کلنل»، روایت خاطرات امیر سرتیپ خلبان «عباس پورعلی» با حضور امیر سرتیپ «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از فرهیختگان و اساتید دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ - 04October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آیین رونمایی و نقد و بررسی کتاب «در محضر کلنل» با حضور امیر سرتیپ ستاد «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام «سید احمد قاضی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا بهرام‎نژاد» ارشد نظامی نهاجا در منطقه شمال‌شرق، امیر سرتیپ دوم خلبان «علی خلیل‌آبادی» جانشین منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق ارتش، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و جمعی از نویسندگان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه در محل کتابخانه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد.

بسیاری از فرماندهان امروز نهاجا از شاگردان امیر پورعلی هستند

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم ضمن تجلیل از پیشکسوتان خراسانی ارتش در دفاع مقدس گفت: امیر پورعلی یکی از مفاخر نهاجا و در زمره کسانی هستند که اگرچه در عالی‌ترین دانشگاه‌های ایالات‌متحده آمریکا تحصیل‌کرده‌اند اما نگرش و طرز تفکر آمریکایی بر ایشان غالب نشد و مؤثرترین خدمات و جانفشانی‎ها را در دوران دفاع مقدس و پس از آن به نظام اسلامی و انقلاب ارائه کردند.

آیین رونمایی از کتاب «در محضر کلنل» + تصاویر

وی تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان ارشد نهاجا در حال حاضر از شاگردان امیر پورعلی هستند و اساساً خراسانی‌ها ظرفیت بسیاری دارند که خاطرات و افتخارات پیشکسوتان خود را ثبت و مستندسازی کنند.

امیر سرتیپ واحدی ابراز داشت: نوک پیکان بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان هستند ولذا بر همه ما واجب است که از نسل آینده‌ساز و جوانان حمایت کنیم و پس از دفاع مقدس، اکنون پا به میدان حمایت از آینده نظام بگذاریم.

پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه‌های زنده حماسه و جهاد هستند

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در این مراسم اظهار داشت: یکی از آسیب‌های موجود این است که آیین‌های گرامیداشت شهدا ناظر بر خاطرات غمبار ما از فراق یاران رشید و همرزمان دلیرمان در دفاع مقدس است و باید به تدریج شرایط به گونه‌ای تغییر پیدا کند که تجلیل از سرمایه‌های زنده و حاضر در میانمان نیز به طور ویژه در دستورکار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس، سرمایه‌های زنده حماسه و جهاد در میان ما هستند، خاطرنشان کرد: اگر مشاهده می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب بدون توجه به نوبت و شرایط زمانه، به طور ویژه از کتب دفاع مقدسی تجلیل می‌کنند و بر شماری از آنان تقریض می‌نویسند، علاوه بر اینکه نشان‌دهنده دغدغه‌مندی ایشان در این عرصه است، برای ما هم الگویی است که به این حوزه اهمیت مضاعف بدهیم و در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس متمرکز باشیم.

آیین رونمایی از کتاب «در محضر کلنل» + تصاویر

نظری خاطرنشان کرد: برای اینکه برنامه‌ها و اهداف عالی نظام در آینده محقق شود، باید جوانان به گونه‌ای تربیت شوند که نسل مجاهد و ایثارگر دفاع مقدسی در آینده هم ادامه پیدا کند و البته برای دستیابی به این چشم‌انداز در عرصه انسان‌سازی، باید به همان معارف به‌جامانده از هشت سال دفاع مقدس دست‌اندازی کرد.

کتاب «در محضر کلنل» روایتگر خاطرات و زندگینامه امیر سرتیپ «عباس پورعلی» رکورددار پرواز با جنگنده F4 و خلبان افسانه‎ای دفاع مقدس است که به همت «مهری غلامپور» به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات «ستاره‎ها» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار